email template

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0515

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
besten,

ik wil zelf een email template maken (in dreamweaver).
Ik neem aan dat ik zelf een html pagina kan vormgeven maar wat moet ik daarna doen, hoe moet ik die pagina opslaan?

Vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Spaccie,

als ik mijn pagina op wil slaan als template krijg ik dit bericht:
Dreamweaver stores templates in the root folder of the site, but there are no sites defined. Please add a site

Moet ik mijn pagina altijd aan een site koppelen?
Ik wil graag een 'losstaand' pagina als email template gebruiken.
Kan dat?

Maak gewoon een dreamweaver 'site' aan? Vul geen 'correcte' gegevens in. Dan is het toch opgelost? Of kopieer de code naar notepad en sla het daar dan op? :-)

wat bedoel je met Vul geen 'correcte' gegevens in??

Verder begrijp ik dat ik gewoon een dreamweaver pagina als html moet bewaren.
Maar hoe zorg ik dat het juist in de mail programma wordt weergegeven?
Heb ik daar geen andere extensie voor nodig?
En ik moet ook zorgen dat de plaatjes die ik gebruik ook juist weergegeven worden...

een e-mail maak je best met tabellen. Het is echt niet zo simpel om voor een e-mail een layout te maken die OVERAL goed wordt weergegeven!

Je kan toch gewoon een site maken in dreamweaver? Moest het opslaan niet lukken, kan je gewoon de code kopieren naar kladblok en daar 'save as' en dan template.html

deze code kopieer je bv. naar outlook daar past je die en dat zou normaal moeten werken. Linken naar images doeje dan met de volledige URL http://www.site.be/afbeelding/afbeelding1.jpg

Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar kweet wel dat het met tabellen het beste gaat, omdat veel e-mail programma's divs nog niet ondersteunen..

correct me if I'm wrong :o

een e-mail maak je best met tabellen. Het is echt niet zo simpel om voor een e-mail een layout te maken die OVERAL goed wordt weergegeven!

Je kan toch gewoon een site maken in dreamweaver? Moest het opslaan niet lukken, kan je gewoon de code kopieren naar kladblok en daar 'save as' en dan template.html

deze code kopieer je bv. naar outlook daar past je die en dat zou normaal moeten werken. Linken naar images doeje dan met de volledige URL http://www.site.be/afbeelding/afbeelding1.jpg

Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar kweet wel dat het met tabellen het beste gaat, omdat veel e-mail programma's divs nog niet ondersteunen..

correct me if I'm wrong :o

JA! Dat werkt! Maar nu... de knoppen werken niet <a href> en mouse over doen het niet... :-(
Hoe kan ik DIT oplossen?

Dus je wil linken naar een externe site? Lijkt me vaag als dit niet werkt :eek:..

Zet anders je template ff online zodatk eens kan kijken hoever je staat?

Dus je wil linken naar een externe site? Lijkt me vaag als dit niet werkt :eek:..

Zet anders je template ff online zodatk eens kan kijken hoever je staat?

In ontvangen mail werken de <a href> wel. Dus dat is ok.
Maar mouse over (behaviours / swap image) binnen eigen pagina (dus verwijzing naar andere pagina binnen een website) doet het niet.

Dus mijn vraag is - kunnen de swap image knoppen ook worden gebruikt binnnen html die per mail verstuurd wordt..... ik heb het trouwens als signature toegevoegd, dus niet als losse code.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan