email van 12 Mb wordt niet verzonden outlook 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter stipi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stipi

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
In mijn outbox staat een bericht met bijlage 12 Mb. Wordt niet verzonden,maar ik kan het ook niet verwijderen. Hoe zou dat kunnen ?

dank voor reractie

Hoi,

E-mails mogen meestal niet groter zijn dan 10 MB, verdeel je bijlage(s) of pak je bijlage(s) even in, dit kan helpen.

3 zaken die ik als directe mogelijkheid zie voor je probleem:
1. De mailserver waar je het naar toe stuurt accepteert geen mails die (bijv.) 10 MB of groter zijn.
2. Er is bestandscorruptie in je .PST bestand (= je mailbestand waar alles wordt opgeslagen).
3. (Als je Outlook 2003 of lager gebruikt): Je .PST bestand is inmiddels groter dan 2 GB.

Kijk hier, vanaf Outlook tools (oftewel: Gebruikt SCANPST, die bij jou onder (NL versie Office) waarschijnlijk zal staan onder C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043) en waarbij het te bekijken/repareren .PST bestand zal staan in C:\Documents and Settings\[jouw_gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Succes,

Tijs.

groot bestand in postvak uit bij outlook2007

Het grote bestand heb ik onderverdeeld in kleinere. die zijn verzonden.
Alleen krijg ik het grote bestand niet verwijderd of verplaatst.

is daar een manier voor ?

Kijk mijn posting nog eens na op het gebruik van scanpst.exe
PS: Natuurlijk moet Outlook wel gesloten zijn voordat je scanpst.exe gaat gebruiken.

Tijs.

groot bestand in postvak uit outlook 2007

Dank voor reactie, alleen na deze controle waarin fouten zijn gevonden en hersteld blijft het probleem. Het bestand kan ik op geen enkele manier verwijderen uit postvak uit.

zijn er andere opties ? Ik houd me aanbevolen.

m.vr.gr.
pim

Het bestand verplaatsen van postvak uit naar concepten (rechter muis, naar map verplaatsen), vervolgens deleten..... ?

Naast de tip van ErpCity zou je er goed aan doen nóg een keer met scanpst te scannen. Komen er dan (nog) fouten uit, net zolang scanpst herhalen totdat álle fouten eruit zijn.

Daarnaast nog het issue hoe groot het .PST bestand ondertussen is i.c.m. de versie Outlook die je gebruikt (opmerking 3 van mijn eerste posting).

Succes,

Tijs.

outlook 2007 groot bestand in postvak uit

Wederom dank voor de suggesties.
Helaas verplaatsen werkt niet, en bij nog een keer scannen melding : geen fouten gevonden.

ik gebruik outlook 2007 zodat de beperking in 2003 niet van toepassing is.

leuk probleem ? de email werkt uit en in gelukkig normaal. alleen stoort het me dat het bestand niet is te verwijderen.
groeten

pim

Je kunt er wel omheen, als je dat wilt:
1. Maak een nieuwe .PST via Bestand -> Nieuw -> Persoonlijk map (.PST)
2. Kopieer alles (incl. submappen e.d.) naar het nieuwe .PST bestand, behalve dat mailtje dat in Postvak Uit staat.
3. Rechtsklik op die nieuwe Persoonlijk map, en kies Sluiten
4. Sluit Outlook
5. Hernoem je standaard outlook.pst naar iets anders (outlook_backup.pst) en hernoem/verplaats daarna die nieuwe .pst naar outlook.pst in/naar de map waar je nu outlook_backup.pst hebt staan.
Start daarna Outlook opnieuw. Je zou dan moeten openen met die 'verse' .PST zónder die mail in Postvak Uit

PS: Bewaar outlook_backup.pst goed; misschien kom je er later achter dat je nog wat had moeten kopiëren etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas verplaatsen werkt niet, en bij nog een keer scannen melding : geen fouten gevonden.

Hoi,

Op zich is het ook geen 'fout'.
Zodra je outlook hebt gestart, wordt geprobeerd de mail met het bestand te verzenden ..... en daarom kan je de mail niet verwijderen.
De oplossing is dan ook dat je, voor je outlook start, de internetverbinding even uitschakelt.
Bijvoorbeeld door de netwerkkabel uit de computer te halen of - bij draadloos - de netwerkkaart even uit te schakelen.
Als je nu Outlook start, kan je het bestand verwijderen.

Laatst bewerkt:
postvak uit outlook 2007 leegmaken

Dag Thieu

Jouw oplossing is inderdaad gelukt. Achteraf gezien een logische-maar kom er maar op.
bedankt.

pim

@TeuGem: Inderdaad een logische stap om te proberen! Kudo's voor jou! :thumb:

Tijs.

postvak uit leegmaken

Uiteraard ook de andere meedenkers. bedankt.

pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan