Email verminkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
738
Goedemorgen ,

ik heb een website gemaakt met een WebsiteBuilder.
Die draait al jaren probleemloos.
Echter worden de laatste maand de meeste, eigenlijk alle, emails die worden gegenereerd met het Contactformulier,
verminkt aangeleverd. Het is volgens mij geen virus, anders zou dat bij mijn hoster moeten zitten, denk ik.
Niet alleen op mijn pc maar ook bij mijn klant zelf komen ze binnen, zoals te zien op de bijlage. Voor de veiligheid een plaatje...

Iemand enig idee? De mail wordt verzonden met het PHP protocol van de provider zelf...
 

Bijlagen

  • MijnMail.docx
    12,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
als je geen hackers wilt hebben dan zou ik het ip adres in het plaatje verwijderen..
 
Oei, slim..Niet aan gedacht.

Bedankt. Weet je toevallig ook een oplossing? Misschien een SMTP server opzetten?
Nieuwe bijlage geplaatst, nu uiteraard GEHEEL fake.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst is PHP is geen protocol maar een programmeertaal. En ook dit heeft niks met SMTP te maken.
Ik heb je bijlage gezien (zulke inhoud kan je voortaan tussen code-tags hier plaatsen i.p.v. een bijlage) en ik zie dat er HTML in staat wat niet omgezet wordt.
Het wordt niet niet verminkt, omdat de inhoud gewoon uit te lezen is.

De oplossing om HTML te tonen kan vrij simpel zijn, als ik weet op welke manier de mail verstuurd wordt.

Als dit via een online webbuilder gaat, waar je online jouw site opbouwt, dan zul je contact moeten zoeken met de beheerder ervan.
 
Dit krijg ik als reactie...

Goedemorgen,

Helaas is wat we hier mee kunnen doen beperkt omdat dit de oude sitebuilder is die we zelf niet meer supporten.
Ik heb wel even gekeken, maar ik zie helaas niet waar dit precies vandaan zou kunnen komen.
Je kunt eventueel wel proberen een eigen emailtemplate aan te maken en die in het contactformulier te gebruiken, wellicht wordt de HTML dan wel goed weergegeven.

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Met vriendelijke groet
 
<p><b>naam</b><br />Heino</p><p><b>email</b><br />BLAH@BLAH.nl</p><p><b>Bericht</b><br />Hallo,
Twee weken geleden ....
Waar ik BLAH heb staan kan je misschien beter uit je Word document halen om spam te voorkomen :eek:
 
Bedankt voor de tip, maar dat was al FAKE. En als het bestaat is dat toeval...
 
Gebruik dan voortaan wat duidelijk fictiefs: zoals pietlut@pietlut.nl of gebruiker@domein.nl. Dan hoeven we dit niet meer te roepen.

Maar gezien de gekozen sitebuilder niet meer ondersteund wordt, dan is het misschien wel een idee om eens te kijken naar Wordpress. Daar heb je ook de mogelijkheid om een contactformulier mee op te zetten.
 
Je kunt eventueel wel proberen een eigen emailtemplate aan te maken en die in het contactformulier te gebruiken
Of zonder support alle html eruit halen, of zonder support zoeken naar documentatie hoe je een template kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan