email versturen op camping lukte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

geagroothuis

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Al jaren verstuur ik als ik onderweg ben (vakantie) email met Thunderbird (pop3 mail). Nog nooit problemen mee gehad. Overal lukte dat. Ik heb een e-mailadres van Gmail. Vorige week was ik op een camping en deze keer lukte het niet. Ik kreeg zelfs een bericht dat er vermoedelijk illegaal zou worden ingelogd. Dat was niet juist, want ik probeerde zelf mail te versturen. Als ik me niet vergis heeft de camping Online als provider. Webmail lukte natuurlijk wel. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Vriendelijke groet Geja.

Laatst bewerkt door een moderator:
U heeft een Gmail mailadres, dus u zou kunnen proberen om in te loggen via Gmail (hier), en dan
een email versturen.

Hopelijk lukt het.
Venga

ja ja. Dat weet ik natuurlijk. Dat noemen ze webmail hé. Ik zei al dat dat wel lukte. Maar ik zal duidelijker zijn. Als je op vakantie bent en stel bij de receptie kan je inloggen en je mail binnenhalen via bijvoorbeeld Thunderbird, dan heb je even later, als je weer bij de caravan bent geen internet nodig om je mail te lezen, want ze staan dan gewoon op je PC. Via webmail lukt dat niet. Natuurlijk kan ik ook de SMTP server van mijn emailprogrtamma instellen op die van Online. Dan werkt het wel. Maar het vreemde is dat dat nergens hoeft voor gmail. Overal waar ik geweest ben in Europa lukte het zonder die handeling. Mijn vraag is nu, komt dat dat alleen voor bij de internet provider Online? Of is er iets anders aan de hand.

Dat zou ik echt niet weten...
U kunt wel (als u Google Chrome gebruikt) deze app downloaden, dan is Gmail offline te gebruiken...

Klopt, maar een app is alleen bruikbaar voor een tablet (iPad, Android of Windows) en niet voor een laptop, tenzij de laptop tevens een tablet is.

Jawel, want Chrome heeft ook apps. Typ in de zoekbalk chrome://apps. (Werkt natuurlijk alleen in Chrome.)

De appstore van Chrome is hier.

Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip. Ik ga het uitproberen. Als het niet lukt kom ik t.z.t. er wel op terug. Aanhouder wint uiteindelijk, niet dan? vrgr Gea.

Ja, het lukte. Weer wat geleerd. Bedankt! Maar wie nog een antwoord heeft op mijn vraag betreffend gebruik Thunderbird in combinatie met Online: Ik hou me aanbevolen! Vriendelijke groet, Gea

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan