email versturen via site

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffan

Banned
Lid geworden
27 jan 2003
ik heb een probleem met het versturen van email via een site
als ik op de link klik email op de site dan krijg ik deze melding:

Programma niet gevonden.kan outlook.exe niet vinden dit programma is vereist om bestanden met de extensie URL:MAILTO-protocol te starten

als ik dan op anuleren klik krijg ik dit:

Kan deze bewerking niet uitvoeren omdat de standaard-e-mailclient niet juist is geinstalleerd

nu las ik op het forum iemand met een soort gelijk probleem en hij/zij gaf dit advies:

Wil je vanaf een site emailen, klik dan in IE op extra, internetopties TAB programma's. Kijk dan of E-mail correct staat ingesteld (outlook express) zoniet, zet dat op Outlook express en het probleem zou verholpen moeten moeten zijn.

maar bij de optie email staat helemaal niks ook niet als ik op het pijltje knip.

wie kan mij helpen ik heb Outlook express 6

Beste Steffan,

Probeer het volgende eens:

Ga in Outlook Express naar Extra, Opties en klik op tabblad Algemeen.
Klik onder "Programma's voor afhandelen van berichten" op de optie "Als standaard instellen" voor e-mail.

Groeten van Guus.

ik heb het geprobeert. En werkt niet. Als ik nu via een site op email klik openen tal van explorer schermen.
en bij internet optie bij email staat niks.

Hoi Steffan,

Ga in Internet Explorer nog eens naar Extra, Internet-opties, Programma's.

Klik op de knop "Webinstellingen herstellen.

Probeer het dan nog eens.

Als het niet werkt moet je misschien nogmaals doen wat ik in mijn vorige bericht schreef.

Guus.

Staat er op het tabblad "Programma's" in IE in alle vakjes niks of alleen bij E-mail?

Guus.

BIJ:

HTML-Editor:

Email :

Nieuwsgroepen:outlook express

internet gesprekken:microsoft netmeeting

Agenda:

Contactpersonen

Heb je nog een ander webbrowser op je systeem staan? Netscape Navigator bijv.?

Guus.

nee alleen maar internet explorer.
maar ik heb wel microsoft office 2000 erop gehad en daarin zat ook een oulook programma maar office 200 is er inmiddels af.

nee alleen maar internet explorer.
maar ik heb wel microsoft office 2000 erop gehad en daarin zat ook een oulook programma maar office 200 is er inmiddels af.

Misschien moet je toch Office 2000 nog eens installeren.

In je vraag geef je aan dat het programma Outlook.exe niet gevonden kan worden en dat is een onderdeel van Office.

Lukt het na installatie van Office nog niet meteen, doe dan nog eens wat ik je hiervoor heb aangeraden.

Succes.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan