Email verzend niet '550 authentication required '

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babble

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
Ik heb sinds twee dagen last met mijn Outlook. Wanneer ik een email verstuur krijg ik dit bericht:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Test
Verzonden: 10-10-2011 14:37

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'xxx@xxx.nl' op 10-10-2011 14:37
550 authentication required

Nu heb ik al een beetje gekeken op internet en vond ik het volgende op dit forum:

Je hebt waarschijnlijk een "vinkje" staan bij de instellingen voor smtp bij: ''Voor deze server is een beveiligde verbinding vereist (SSL)".... dat ding moet weg...... [kijk ook even bij "pop3" of je daar toevallig hetzelfde vinkje hebt gezet.... ook weg]

Op een andere website vond ik:
Dit is niet een server storing, je moet simpel weg authenticatie aanzetten.

Maar: De vinkjes staan uit, en als ik ze wel aanzet dan staat er: 'Deze accountnaam is al in gebruik. Kies een andere naam'. Gezien het feit dat ik de enige ben met deze accountnaam snap ik niet wat er mis gaat. Ik heb in het verleden gewoon kunnen emailen.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen?

heb je toevallig een andere provider of maak je gebruik van een ander netwerk dan eerst? Je uitgaande mail (smtp) verloopt via de provider van het netwerk waarop je op dat moment verbonden bent. De inkomende (pop3) via de server van de mailprovider.
Voorbeeldje; ik heb internet van Ziggo (maar oorspronkelijk Casema, dus smtp.casema.nl), maar een mailaccount van Zonnet (dus pop3.zonnet.nl)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan