email verzenden lukt niet. ontvangen wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen, een kennis van mij die ik wel eens een beetje help kan namelijk geen mail meer verzenden. Ik gebruik outlook express 6 en die zegt dan als ik iets wil verzenden: "De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: '******', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F"
Mail ontvangen gaat overigens prima. Heb al bij Extra-Accounts-eigenschappen gekeken en volgens mij staat alles goed.

Het probleem is volgens mij het feit dat ik niet via zonnet kan inbellen, want er wordt Direct adsl van KPN gebruikt en daar is dus geen smtp server adres van bekend, ( kan ik althans niet vinden ).

Op mijn eigen computer heb ik ook zonnet, maar ook een zonnet abonnement en bij de kennis wordt ingebeld via kpn direct adsl zou het daar scheef zitten.?
 
een hoop providers staan realy van mail niet toe.
omdat je niet inbeld via zonnet blokkeren hun waarschijnlijk het verzenden van mail via hun servers.
 
@ Gezina

dat is dus wat ik bedoelde dat zonnet waarschijnlijk geen relay toestaat. ;)
snarf geeft in dat voorbeeld ook aan als pop server zonnet.pop.nl MAAR als smtp server smtp.chello.nl

en zover ik weet heeft de vraagsteller dan een probleem want direct adsl van kpn bied helemaal niets alleen de verbinding.
 
het blijkt inderdaad dat zonnet alleen ontvangen toestaat als niet via hun wordt "ingebeld ".

Dus mijn kennis zal dus via webmail moeten gaan werken.

Misschien is dit wel een wijze les voor degenen die overwegen direct adsl van KPN te nemen. Ik zou het dus na deze ervaring nooit doen.
 
verzenden via direct adsl.

Mijn heren,
Het verzenden van pop3 mail via direct adsl van KPN gaat prima.
zet bij het account bij de smtp gegevens :
mail.direct-adsl.nl en inderdaad de verzending gaat probleemloos. Nu nog zoeken naar een provider die toestaat dat er mail wordt binnen gehaald via een ander IP adres. ZE ZIJN ER NOG WEL. Dus bij de pop3 gegevens ,die van desbetreffende provider invullen en ook je accountgegevens en wachtwoord. Ik zal niet verklappen welke nog werken maar bij mij gaat het prima. Het is een kwestie van uitproberen en soms lukt iets .
Vr.gr B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan