Email verzenden met bijlage via Windows (live) Mail en Mozzila Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Beste Helpmijers,

Hoe kan ik een email met bijlage verzenden via Windows (Live) Mail en Mozzila Thunderbird.
De gebruiker van het programma kan kiezen welk email programma gebruikt gaat worden (staan meerdere email programma's op de computer).
Op internet vind ik er helaas niet veel over.

Wie weet hier raad mee?
Alvast bedankt!

Mvg, Victor

oke, jammer.
Dit is de code wat op die site stond:
Code:
Dim s
s = CreateObject("WScript.Shell")
s.run("""thunderbird.exe""" & " -compose mailto:bla@bla.nl? &subject=""send mail 3""&body=""nice body text""&attachment='file:///D:/iets.txt'")
WScript.sleep(1000)        
s.SendKeys("^{ENTER}")
WScript.sleep(1000)

De bijlage wordt niet automatisch toegevoegd terwijl er wel attachment bijstaat.
Moet ik dan nog wat veranderen aan de code of is dit niet mogelijk?

Wat je daar laat zien is een stukje VB Script. Dit is het commando zoals het er uiteindelijk uit moet komen te zien vanuit je programma:
thunderbird.exe -compose "to='email@domain.com',subject='Some Subject',body='Body Messsage',attachment='C:\Folder\File.txt'"

Ik weet niet zeker of ik het begrepen heb, maar ik heb het volgende gedaan:
Ik heb de code wat u zei ingevuld.
Als ik de code uitvoer krijg ik helemaal geen email meer.
De code met wat u zei:
Code:
Dim s
s = CreateObject("WScript.Shell")
s.run("thunderbird.exe" & " -compose to:mail@domein?, subject='send mail', body='nice body text', &attachment='\D:\iets.txt'")
WScript.sleep(1000)
s.SendKeys("^{ENTER}")
WScript.sleep(1000)
Maar zoals ik in de eerste zin al aangaf, begrijp ik u volgens mij niet helemaal.

Ok. Omdat je je post in het VB.Net gedeelte hebt geplaatst ben ik er vanuit gegaan dat je die taal en ontwikkel omgeving kent en ook wel weet wat VBS (Visual Basic Script) is en dat de laatste opdracht een Shell commando is die je dan vanuit je VB.Net programma moet samenstellen.
Dat heb ik verkeerd begrepen?

NB:
Zeg maar jij hoor :)

Ik ben inderdaad nog niet zo ervaren op dit gebied, maar ik ben ook altijd wel in om wat nieuws te leren.
Ik ga hier nog eens aan proberen te puzzelen. En als het niet lukt, dan gebruik ik CDO.

Dan lijkt het me beter om CDO met een leuk userform te gebruiken omdat je anders afhankelijk bent van evt. wijzigingen door het email programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan