• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email verzenden vanuit Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

inMilu

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Beste gebruikers,

Ik wil graag met een Macro mijn huidige werkblad versturen. Momenteel heb ik dit gedaan met het opnemen van een macro, en dan via Start > Verzenden via Email.

Als Macro code krijg ik dan dit:

Sub VERZENDEN_VIA_MAIL_V1()
'
' VERZENDEN_VIA_MAIL_V1 Macro
'

'
Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show
End Sub

Met deze macro opent hij Outlook, met daar het werkblad naam als subject, en het werkblad als bijlage.

Nu vroeg ik mij af of ik ook het email adres automatisch kan laten invullen. Dit hoeft steeds maar 1 email adres te zijn en geen meerdere.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

BVD!

ExcelAmateur,

Die had ik inderdaad gevonden. Wanneer ik de codes van Ron gebruik, verstuurd hij automatisch het mailtje al. Dit wil ik echter niet. Heb ook te weinig kennis van de macro's om hem naar mijn wens aan te passen. Vandaar mijn topic.

Wat ik graag zou willen is dat hij Outlook opent, met de werkblad naam als onderwerp, en werkblad als attachment en hierbij het email adres waar het naar verstuurd gaat worden. Verder zal er handmatig een bericht getypt moeten worden in outlook, en handmatig de email verzenden.

Dit kreeg ik niet voor elkaar met de codes van Ron, daarbij verstuurde hij meteen het mailtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan