email verzendt alleen de eerste pagina van de drie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
972
Ik heb een briefje gemaakt in .doc. Daarin heb ik twee afbeeldingen geplakt (een printscreen en een scan) en die hebben zichzelf ieder op een aparte pagina gezet. Het is nu dus een bestand van drie pagina's. Het geheel heb ik opgeslagen als een pdf-bestand. Dat wil ik emailen. Ik heb het als proef eerst naar mezelf gemaild, maar ik ontvang dan alleen pagina 1 (de brief). Als word-document verzenden gebeurt hetzelfde.
Ik gebruik Thunderbird mail in Linux Mint.
De reden dat ik de afbeeldingen niet als bijlage verstuur, is dat ik de email via een link in een bedrijfs-website moet verzenden en die heeft geen optie om bijlagen toe te voegen. Een ander email-adres heb ik niet. Ook kan ik de afbeeldingen niet verkleinen omdat ze dan niet leesbaar zijn.
Had de vraag al op Mint-forum geplaatst, maar tot nu toe nog geen oplossing gekregen en die mail moet er snel uit.
 
Zou je niet eerst de PDF openen om te zien of die wel 3 pagina's lang is en alles bevat?
Uit je verhaal zou ik haast concluderen dat de PDF niet compleet is.

Tijs.
 
Als ik de pdf open zie ik pagina 1 en ik kan gewoon doorscrollen naar pag 2 en 3. In het kader links zie ik ze ook alledrie netjes onder elkaar staan.
 
Die pdf is onder 'eigenschappen' toch echt 1 pdf van 3 pagina's. Maar ik ben er al uit via een kundige relatie. In zo'n e-mail link in een website kun je alleen tekst plakken. De rest komt niet mee. Nu snap ik dat nog wel als het om een word-document met afbeeldingen gaat. Maar hoe dat dan ook gebeurt bij een pdf-document is me niet duidelijk. Een pdf is toch een (totaal) plaatje heb ik altijd begrepen. Maar goed, ik heb mijn probleem inmiddels op een andere manier opgelost, zonder die e-mail link in de website.
 
Ik weet intussen van een deskundige dat er ook in een pdf verschil wordt gemaakt tussen tekst en afbeeldingen. En in zo'n email-link in een website wordt dan ook bij een pdf alleen de tekst geplakt. Weer wat geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan