Email verzonden door mijzelf ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

hrarrajo489

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Regelmatig ontvang ik op mijn gmail adres emails die blijkbaar door mijzelf zijn verstuurd, als afzender staat er dan "MIJ", als ik deze wil blokkeren, filteren, blokkeer ik mijn eigen adres, is dit probleem door iemand gekend ? Heeft iemand een oplossing om deze spam te blokkeren ?

Dit is écht te magere informatie:
a. Waar heb je Gmail op ingesteld? Tablet, pc, ...? En zo ja, zijn die wel malware vrij? [Mogelijk is je mailwachtwoord door malware in handen gevallen van spammers etc.]
b. De mailheader van zo'n mailtje van "MIJ" kan je vertellen of je écht de afzender bent of iemand anders. Ga nakijken in je mailprogramma hoe je de mailheader van zo'n "MIJ" mailtje kunt zien.
Alvast als voorschot: Gebruik je (even) de webmail van Gmail, dan kun je de mailheader zien door zo'n "MIJ" mailtje te openen en dan op het "pijltje naar beneden" te klikken aan de rechterkant van het mailtje (net onder het printer-tekentje) en dan te kiezen voor "Origineel weergeven". Er opent dan een nieuwe tab in je webbrowser met de hele mailheader erin.
Zie bijlage voor wat ik bedoel.

Stel dat je die mailheader wilt citeren in je volgende posting, dan overal (er zijn meerdere plaatsen, ik tel er in een voorbeeld mailheader al 4...) waar je eigen e-mail adres staat die vervangen door XXXXX@gmail.com.

Tijs.

Bijlagen

• gmail_mailheader.JPG
    gmail_mailheader.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan