Email wordt niet ontvangen op I-pad

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Op mijn computer staat Outlook 2010. Mijn e-mail account én ook die van mijn vrouw. Het zijn Chello accounts. Mijn vrouw heeft een Laptop waarop de account ook is geïnstalleerd en een IPad 3 waarop eveneens de mailaccount is geïnstalleerd. Het gaat even over de Ipad alhoewel zich het probleem ook voordoet op de laptop. De Ipad loopt via een KPN account voor internet. Ik kan mailen en mails naar de Ipad op moment dat hij "aanstaat" dus met beschermflap eraf worden ook ontvangen ook vanaf een andere computer ( werk) dan de huis desktop. Echter indien de ipad is afgedekt c.q. uitstaat (?), dat kan soms meerdere dagen duren, en hij wordt weer geopend dan staan er geen nieuwe mails in de mailbox terwijl ze op de desktopcomputer wél zijn aangemeld. Dus er zijn dan gewoon e-mails naar het adres van mijn vrouw verzonden. Mijn vraag is hoe kan dit?? En hoe kan ik dit zo instellen dat de mails zowel op de desktop als op de laptop als op de Ipad aankomen??

Check het na, maar ik verwacht dat het probleem hem erin zit dat de desktopcomputer de mails 'wegkaapt' voor de neus van de iPad (en laptop etc.).
Enige oplossing is om ervoor te zorgen dat de desktopcomputer de mails op de server laat staan, zodat de iPad ze ook nog kan downloaden.
Natuurlijk zal hetzelfde gelden voor de laptop, die dan evt. mail kan wegkapen voor de neus van de desktopcomputer en iPad.

In de Geavanceerd opties van Outlook 2010 van het betroffen e-mail account staat een optie die heet (onder kopje Bezorging): Een kopie op de server achterlaten. Die moet aan op zowel de laptop als de desktopcomputer.
Daar onder kun je evt. ook aangeven hoe lang de kopie mag blijven staan voordat die automatisch wordt verwijderd. Dus stel dat je elke 14 dagen de laptop + ipad wel eens aanzet en mail laat synchroniseren, dan zou je die optie dus op 14 dagen kunnen zetten. Kan er meer tijd tussen zitten, dan natuurlijk een langere periode aangeven. Op de laptop zou ik dan die "Een kopie op de server achterlaten" aanzetten, maar géén tijdslimiet, dus de desktop computer bepaalt wanneer (uiteindelijk) de mails van de mailserver worden verwijderd.

Tijs.

@rama: je bent in de war, lijkt me: De instellingen voor inkomende mail zijn gewoon hetzelfde voor zowel mobiel als desktoppc als op ipad als het gaat om de KPN mail. Alleen bij het versturen van KPN e-mail vanaf een 'vreemd' netwerk (zoals dat van UPC, Ziggo, buitenland etc.) kan het zijn dat er afwijkende instellingen nodig zijn.

Tijs.

Het gekke is dat ik hetzelfde meegemaakt heb ook met Kpn,en ik daarvoor bij de Applestore geweest ben die mij vertelde de servicepoort te veranderen vandaar mijn link

a. Die servicelink verwijst naar Mobiel internet, maar daar is er geen probleem op de ipad van de vragensteller
b. Er is niet gemeld dat mail ophalen mislukt. Er is gemeld dat er niets (meer) staat.
c. Indien er Internet-verbinding is, dan kan er ook verbonden worden met poort 110, wat de standaard poort is voor POP-mail. Alleen uitgaande / te versturen mail (dus over poort 25) wordt normaal gesproken geblokkeerd door de providers. Vandaar mijn opmerking zojuist.
Voorbeeld: Voor Hotmail is poort 587 beschikbaar om mail op te versturen (wel verplicht via server smtp.live.com én met versleuteling én met aanmelding met je @hotmail.com of @live.com accountgegevens).

Tijs.

Ja je heb gelijk,ik heb over een stukje heen gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan