• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email zonder outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik wil graag mailen vanuit excel zonder outlook te gebruiken, ik heb hiervoor al de nodige formulieren geprobeerd en nu eindelijk 1 gevonden die goed werkt. Ik heb hier alleen wat vraagjes over:
- hoe kan ik er voor zorgen dat er een bepaalde sheet wordt bijgevoegd
- kan die toegevoegde sheet ook als pdf worden gestuurd?
- kan ik ook een message box laten zien als de email verstuurd wordt, zodat men weet dat ze "het knopje" goed hebben aangeklikt.....

Het formulier is met CDO, ik heb die van Ron de Bruin geprobeerd maar dat wilde niet lukken. De bijlage deed het bij mij op mijn werk wel goed.

Groet,

Josh

Bijlagen

Ik gok dat je in deze regel 'CDO_Mail_Object.AddAttachment FileToAttach het FileToAttach moet vervangen voor het pad naar het bestand dat je mee wilt sturen. Uiteraard dan niet vergeten om het enkele quote-je voor die opdracht te verwijderen.

Daar moest ik ook aan denken, maar ik wil niet het hele workbook sturen, maar alleen 1 bepaald sheet. En wat voor een code moet ik dan maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan