Emailaccount.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
A woont in de Langestraat en heeft een ADSL internetverbinding.

B woont in de Rollestraat en heeft eveneens een ADSL verbinding.

A en B hebben een eigen emeilaccount.

Kan A zijn emailaccount op het adres van B installeren en gebruiken of gaat dat niet omdat het hier om verschillende telefoonlijnen (nummers) gaat.

ja dat kan

email accounts hebben niets te maken met adsl

A woont in de Langestraat en heeft een ADSL internetverbinding.

B woont in de Rollestraat en heeft eveneens een ADSL verbinding.

A en B hebben een eigen emeilaccount.

Kan A zijn emailaccount op het adres van B installeren en gebruiken of gaat dat niet omdat het hier om verschillende telefoonlijnen (nummers) gaat.

Ja dat kan op één voorwaarde ......
Om mail van je account te kunnen ontvangen, moet je altijd als server voor inkomende mail (POP3) het adres van je eigen provider opgeven.
Heeft niet zozeer met ADSL te maken, alswel met de provider van de 'ander'.

Wat il bedoel:

Kan A zijn accountgegevens gebruiken bij B.

Ik tracht de computer ( na XP problemen) van een familielid bij mij thuis te herstellen.
Ik installeer dus de ADSL modem met zijn login en paswoord. Als ik zijn emailaccount eveneens installeer (dus met zijn gegevens krijg ik bij het inloggen steeds foutmeldingen:
0x800ccc90 en 0x800cc92.
Als ik mijn eigen emailaccountgegevens gebuik krijg ik wel verinding.

Vandaar mijn vraag.

hoe kan je nou een adsl modem met wachtwoord en gebruikersnaam instellen:shocked:
en dan bedoel ik niet 168.192.2.1.

heb je wel de goede instellingen gebruikt als smtp en pop enzo?

Laatst bewerkt:
en dan bedoel ik niet 168.192.2.1.
192.168.2.1;)

Voor het ontvangne van de mail van een ander account:
Maak een nieuw account aan, en gebruik voor ontvangen de pop3 gegevens van de andere provider, incl bijhorend password.
Gebruik voor verzenden je smtp gegevens van je eigen provider, zonder password. Let wel, dat je het juiste email adres opgeeft voor verzenden en als "antwoord adres".

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost.
Gebruikerslogin was OK, maar het nieuwe paswoord dat door de provider werd gegeven voor internetacces leek niet hetzelfde voor de emailaccount en werd zodoende aangepast.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan