Emailadres geblokkeerd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Iemand heeft een probleem met het verzenden van een email aan mij (voorbeeld@chello.nl).

UPC hanteerde vroeger emailadressen met "@chello.nl". Tegenwoordig is dat "upcmail.nl".

Stuurt zij een mail naar:
- mijn upc account voorbeeld@chello.nl dan krijgt ze de melding: This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.
voorbeeld@chello.nl. De email komt ook niet aan.

- mijn upc account voorbeeld@upcmail.nl dan krijgt zij geen melding maar komt de mail ook niet aan.

Stuur ik een mail naar dezelfde emailadressen (voorbeeld@chello.nl / voorbeeld@upcmail.nl) via een andere provider dan komen ze allebei aan.

Mijn account voorbeeld@chello.nl werkt dus wel goed

Stuurt zij een mail naar het account van mijn vrouw dan komt deze gewoon aan.

Conclusie:
- Haar mail werkt goed
- mijn emailadres voorbeeld@chello.nl werkt goed

Het lijkt dus of er ergens in haar instellingen iets staat waardoor mijn emailadres geblokkeerd wordt (al kan ik daar niets over vinden).

Weet iemand wellicht waar het probleem kan zitten?

BVD

Wim

Paar gokjes/vragen. Je vrouw gebruikt geen UPC mailadres? Die 'iemand' heeft ook een UPC abonnement?

Indien beiden ja, dan is er een DNS probleem bij UPC.

Die iemand is mijn schoonmoeder:P

Het account van haar en die van mijn vrouw zijn hotmailaccounts (tegenwoordig outlook.com).

Als het een DNS probleem is bij UPC kan ik daar dan wat mee?

Ik zou het zo laten. Een schoonmoeder die mij niet kan mailen, priceless...... :cool:

Bij je schoonmoeder gaat het om het abonnement. Dat is van UPC toch?

Wat de DNS betreft. Dat is een lastige. Je zult je moeten melden bij de technische helpdesk van UPC. Het probleem is dat er op een interne DNS (die dus alleen UPC klanten zien) een foute verwijzing naar een mailserver staat. Blijkbaar is dit voor de rest van de wereld wel aangepast.

Staan er ook diagnostische gegevens in die mail van UPC?

Ik had het laatst ook naar iemand, toen bleek het IP-adres van een mail server geblokkeerd te zijn bij UPC. Dit is later opgelost.

Bij je schoonmoeder gaat het om het abonnement. Dat is van UPC toch?

Dat klopt, zij heeft een UPC abonnement.

Mijn Chello adres werkt nog steeds. Je kan eventueel eens via de webmail van UPC in de mailbox kijken en kijken of daar iets tussen ongewenst staat.

Laatst bewerkt:
Mijn chelloadres werkt ook nog steeds maar vanaf pc van mijn schoonmoeder komen ze niet aan (ook niet in webmail van UPC).

Hmm, zou het verders niet weten. Toch maar even contact met UPC op zoeken?

@Crash. Ik durf er wel geld op in te zetten deze keer. Heb dit al eens voor gehad met een klant. Kom je na meerdere uren/dagen zoeken ook pas achter (extra leuk, want allemaal KPN dochters, dus voordat je de link legt). Daarna komt stap 2 nog, het uitleggen van dit geheel aan een eerstelijns helpdesk.

@RogerS,

Waar doel je op? Op een geblokkeerd ip-adres?

@Crash. DNS probleem. O.a. door alle naamswijzigingen van dit soort bedrijven verhuisd er wel eens een mailserver. In dit geval is dit blijkbaar voor DNS buiten UPC wel aangepast. De DNS van UPC zelf blijkbaar niet. Dit betekent dat mensen met een UPC abonnement niet naar deze upc abonnee kunnen mailen.

Kun je trouwens ook even testen door bij schoonmoeders de DNS tijdelijk te veranderen in bijv. die van Google (8.8.8.8) of OpenDNS. Dan zou het, als deze theorie klopt, wel moeten werken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik zal zeker nog een terugkoppeling plaatsen.

Gr.

Wim

@RogerS,

Ik kreeg het in de bounce mail van de server te zien. Deze heb ik naar de Abuse afdeling van UPC gestuurd. Volgende dag antwoordt dat het in behandeling was en een dag later dat het opgelost was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan