emailadres kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Is het mogelijk om bij een nieuw uitgaand emailbericht het mailadres te kiezen dat je wilt gebruiken.
Nu kiest outlook voor mij het uitgaand adres.
Ik gebruik Outlook 2019 en windows 10.

grts.,

Henk sr

Je kan het adres kiezen van elke account die je binnen Outlook gedefinieerd heb ja ...; ik heb er 6 inzitten ! privé - vrije tijd en professioneel.
De 'Nieuwe mail' heeft standaard het adres van de account waarin je stond in Inbox vb. toen je de knop duwde... maar je kan dat makkelijk wijzigen in de hoofding van je mail, lijstje geeft je de keuzes te zien.

Je kan zelfs kiezen in dat lijstje voor 'ander mailadres ...' en dan krijg je een dialoogschermpje.
Kies dat een account en bepaal ook via welke SMTP-server (uit je accounts) je wil versturen...

PS : dat laatste nl. versturen vanuit een ander adres en vooral domein dan het werkelijke laat de meeste providers echter niet meer toe.
Als je niet zo goede bedoelingen zou hebben (hihi) : denk niet dat je daarmee je echte adres kan verbergen - dat wordt in de technische headers van de mail toch altijd meegegeven nl. door identificatie op de mail SMTP uitgaande server.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle beantwoording van mijn vraag Digicafee.
Ik weet dat je een verzendadres kan kiezen als je op "van" klikt en een adres uit het lijstje aan vinkt, maar mijn vraag is eigenlijk of je outlook zo kan instellen dat niet automatisch een verzendadres wordt gekozen, wanner je vergeet op "van" te klikken. Dus dat automatisch het lijstje met mogelijke emailadressen verschijnt in plaats van automatisch een adres wordt gebruikt.

grts.,

Henk Sr

Daar heb ik nog nooit van gehoord ... zie er ook het nut niet van in - ik pas !

Dan zou je eens naar Thunderbird moeten kijken. Met de ad-on identity chooser kies je voor dat je een mail opstelt het van adres. Daartoe wordt je dan opgeroepen zodat het niet aan je aandacht ontsnapt.
Bij beantwoorden en doorsturen verschijnt dat lijstje ook waar al je accounts in staan.
Ik heb niet meer dan1 minuut nodig om een account aan te melden.
Naam, emailadres en wachtwoord. Soms nog even naar je webmail voor één keer.
Zelfs exchange werkt. Kost wel de lieve som van €10 per jaar. Dus zeer klantvriendelijk. IK kon niet aan outlook wennen.

Dank voor jullie antwoorden.
Naar Thunderbird heb ik gekeken, maar ik mail al zoveel jaren met outlook dat overschakelen mij niets lijkt.
In de suggesties van Manamana kan ik ook niet vinden wat ik eigenlijk zoek.

Wat ik zou willen is het dat na het klikken op "Nieuwe e-mail" een keuzevraag op het scherm komt zoals bijvoorbeeld: "welke afzender", waarna je kiest uit de lijst in plaats van dat outlook automatisch een "van" afzender invult.
Dit is omdat ik vaak vergeet om een afzender uit "van" te kiezen, zodat ik pas na het verzenden zie dat ik het verkeerde afzendmailadres heb gebruikt.

grts.,

Henk Sr

@manamana Soms ben je zo gretig om een antwoord te geven dat je zelfs de vraag niet leest, laat staan wat anderen ondertussen gezegd hebben.
De vraag van TS was of er een middel bestaat dat hij de afzenderinteraktief kan kiezen ... !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan