Emailadres op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Hallo,

Op de website van het bedrijf waar ik werk staat ons emailadres onder contactgegevens.
Nu weet ik dat spammers dit emailadres (of het hele domein) gebruiken om spam te versturen naar ons kantoor.
Is er een manier om dit emailadres te verhullen/verbergen maar dattie nog wel aanklikbaar is.

Groeten Marcel
 
Denk het eigenlijk niet maar is een contactformulier met captcha code niets iets voor jullie?
 
Liever geen captcha code als het ook naders kan.
Ik had ergens wel eens iets gelezen hierover dat je iets met een script ofzo moest doen.
Eigenlijk wil ik het emailadres niet in de HTML code terug zien.
Nu staat er een mailto: link in de code.
(Oh ja, het is een Joomla website)

Groeten Marcel
 
Mailto vind ik zelf echt heel 2003 :)

Als je een HTML site hebt kun je PHP code ook mixen met je HTML en een PHP contactformulier maken (om mailto te voorkomen). Maar om even terug te komen op je vraag: waarom maak je van het email adres geen plaatje? Dat is eigenlijk de enige oplossing.

Ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik spam krijg. Zit niks anders op. Alternatieve oplossingen als naam (at) bedrijf.nl schrijven helpen ook al niet meer
 
Laatst bewerkt:
Ja dat begrijp ik, daar is niet onderuit te komen. Anders dan een contactformulier gebruiken met captcha zie ik geen oplossing. Als je emailadres dan ergens verstopt is in je database, dan hebje daar geen last meer van :)

Maar je zelf aangedragen oplossing gaat in ieder geval bij mijn favo's
 
Je zou het email adres uit een xml bestand of database of iets dergelijks kunnen halen.. staat die in ieder geval niet meer direct zichtbaar in de html..
 
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar mijn kundigheid met websites enzo is niet zo heel groot, ik zou dus niet weten hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan