• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Emailadres uit cel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over het verzenden van een mail via VBA waarbij het mailadres uit een cel gehaald wordt.

Nu stuur ik het bestand via onderstaande code:

Code:
ActiveWorkbook.SendMail "test@voorbeeld.com", ActiveSheet.Range("B1").Value

Nu wil graag het emailadres gebruiken dat in bestand "testbestand" op sheet "Blad1" in cel A1 staat.
Hoe kan ik dit verwerken in bovenstaande regel code?

Bvd!

Ok, dit heb ik inderdaad al vaker gezien maar daar kom ik helemaal niet uit.

Ik wil eigenlijk de bestaande code gebruiken maar dan met een celverwijzing i.p.v. een statisch emailadres. volgens mij moet dit toch wel kunnen?

Hoi,
Ik wel er wel wat verder op ingaan maar heb je vbtje.zelf heb ik een paar verschillende vbtjes maar iets meer uitleg is wenselijk

Wat bedoel je met vb'tje zelf?
Onderstaand is mijn hele VB:

Code:
ActiveWorkbook.SendMail "test@voorbeeld.com", ActiveSheet.Range("B1").Value

Deze regel verzend het actieve workbook naar het emailadres dat er bij staat.

Het enige dat ik wil is het vaste emailadres dat er nu in staat vervangen door een verwijzing naar de waarde in een cel.

Code:
ActiveWorkbook.SendMail ActiveSheet.Range("A1").Value, ActiveSheet.Range("B1").Value

Dankje Edmoor, maar het gaat er juist om dat het emailadres in cel A1 op Blad1 in een ander workbook staat (workbook: "testbestand")

Is dit ook mogelijk?

Gebruik wat ik zei, maar zet dan dit in A1 van het open werkboek:
='C:\Documenten\[testbestand.xlsx]Blad1'!A1

Waarbij je uiteraard C:\Documenten\ vervangt door de folder waar testbestand.xlsx staat.

Ok, dank je.

Het bestand waar het emailadres in staat staat echter altijd open wanneer de macro wordt uitgevoerd. Volgens mij kun je dan toch ook verwijzen zonder het pad van het bestand te gebruiken?

Krijg je dit:
Code:
    Email = Workbooks("testbestand").Sheets(1).Range("A1")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan