emailadressen naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJaap44

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Nadat ik een mailing heb verstuurd naar 2500 adressen (met opt-in en opt-out) krijg ik er natuurlijk weer een bergje terug van adressen die niet meer bestaan.
Is er een mogelijkheid om deze adressen, die in het tekstgedeelte staan (Outlook 2007), automatisch eruit te kopieren en te plakken in een exceldocument?

Als je bedoelt dat je de contactpersonen can outlook wilt kopieren dan staat dan doe je het volgende:

1. Start Outlook.
2. Klik in het menu Bestand op Importeren en exporteren.
3. Selecteer Exporteren naar bestand en klik op Volgende.
4. Klik in het vak Bestand maken van type op Microsoft Excel en klik op Volgende.
5. Klik in het vak Selecteer de map waaruit u wilt exporteren op Contactpersonen en klik op Volgende.
6. Typ een naam voor het bestand, klik op Volgende en klik op Voltooien.
7. Open in Excel het bestand dat u in de vorige stap hebt opgegeven.

Ja dat is geen probleem maar wat ik bedoel is dat ik alleen de emailadressen in het excel-bestand heb staan, nu staat alle tekst erin.

Je kunt proberen om alles in kladblok te zetten en dan vervolgens knippen en plakken in excel. Als het goed is zet het alles in aparte cellen. Als het ook gaat om meerdere kollomen dan kun je tab gebruiken tussen de verschillende kollomen. Als je deze dan kopieert van kladblok naar excell dan zet hij deze ook in verschillende kollomen. Ik heb zelf geen outlook dus kan niet echt testen vanuit outlook maar op deze manier kun je met een beetje meer werk wel alles voor elkaar krijgen.

Ja ik heb het nu in Word geplakt en na een paar uur knippen en plakken heb ik het nu goed.
Als het goed is krijg ik de volgende keer nu niet meer zoveel terug (was nu ± 8% van de 2500 adressen)
Jammer dat er niet een of ander progje is wat dat kan doen ;(
Bedankt voor je ideeën.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan