emailadressen opslaan voor gebruik nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Ik krijg deze week mijn nieuwe pc. Ik wil graag mijn postmappen met inhoud bewaren evenals mijn adressenbestand.

Misschien een simpele vraag maar ik kom er niet uit. Hoe kan ik mijn mappen en bestanden branden op een cd???? Of wat is de beste manier om ze straks op mijn nieuwe pc over te zetten?

Alvast bedankt,

Sandra

Heb je het nu over Outlook Expres, of over Outlook (onderdeel van MsOffice) .... ??

outlook expres

Ik heb het over outlook expres, excuus.

Dus als ik een backup cd maak kan ik hem zo overzetten op de nieuwe pc? Klinkt simpel, ik ga het proberen.

Dank jullie wel voor de supersnelle reacties!

Sandra

O, wacht of instalatie cd, weet ik niet meer precies.

Niet zo heel moeilijk doen.
Selecteer in Outlook Express de berichten die je wilt bewaren, sleep deze vervolgens naar een (gemaakte) map in windows verkenner (maak b.v. een map IN, UIT, Verzonden en Contacten) De versleepte bestanden(mails) worden .....eml
Doe hetzelfde met je adresboek (open adresboek, selecteer de adressen en sleep ze naar een map) deze bestanden gaan ....vcf heten.

Zet vervolgens alles op cd, USB stick of wat je maar wilt. Als de nieuwe PC er is sleep je alles weer terug naar de betreffende Outlook Express mappen.

goed plan maar...

dat slepen naar mappen werkt perfect voor de berichten maar niet voor het adresboek!

Hier werkt het prima voor het adresboek.
Druk eens op ctrl+shift+b, daarmee open je het adresboek. Vervolgens selecteer je in het rechterdeel van het venster de namen die je wilt hebben en dan gewoon slepen.

Geweldig

Jullie zijn wederom geweldig! Het is gelukt met ctrl-shft B. Dit scheelt me weer een hoop typewerk!

Hartelijk dank!

Sandra

Je kan met dit weer beter een biertje drinken dan achter die warme pc te zitten typen.

p.s. topic verplaatst naar de juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan