Emailadressen splitsen (meerdere adressen in 1 veld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordhoekie

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
41
Hoi,

Ik heb een tabel genaamd 'Contactpersoon_tbl', met daarin per record n.a.w. gegevens van contactpersonen. Elk contactpersoon kent een unieke waarde [Conactpersoon_id].

Eén van de velden in de tabel is [Emailadres_contactpersoon]: dit veld bevat soms meerdere (wel tot vier) verschillende emailadressen, gescheiden door een punt komma.

Ik wil eigenlijk een nieuwe tabel maken met daarin een enkel emailadres per veld. Deze tabel wil ik noemen "Email_tbl"
Hierin moeten de volgende gegevens komen: Contactpersoon_id en Emailadres_contactpersoon. Dat betekent dus dat contactpersonen meerder keren in deze tabel kunnen staan, met telkens een ander emailadres.

Volgens mij kan dit door middel van een split commando, maar ik kom helaas niet zo heel erg ver. Wie kan mij op weg helpen? Ik ben niet zo heel goed in programmacodes, maar als ik een voorbeeld zie, dan kan ik het meestal wel reproduceren.

Ik ben ook al bezig geweest met een soortgelijke vraag, maar ook daar loop ik vast
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/754782-Emailadressen-1-record-met-2-gegevens?highlight=emailadres

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Inez
 
Beetje ingewikkeld draadje voor jouw probleem :). Je kunt de db laten splitsen door Access zelf; die haalt de dubbele gegevens er misschien al uit. Maar omdat je één niet-genormaliseerd veld gebruikt geef ik je daar niet zoveel kans op. Een simpele oplossing zou kunnen zijn, als je 2010 gebruikt, is een complete kopie maken van de structuur van je db, en het veld daaruit verwijderen. Dat kun je dan opnieuw maken, maar nu als veld waarin je multiple waarden kunt opslaan. Als je de oude tabel dan importeert in de nieuwe, heb je (hopelijk) bereikt dat de waarden goed zijn geïmporteerd, en dat je nu gescheiden waarden/velden hebt voor de email adressen. Dan heb je geen aparte tabel nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan