• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Emailadressen uit een string halen en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arconian03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hallo allemaal,

Mijn eerste vraag op dit forum is, in mijn ogen, meteen een lastige. Ik heb in een excel bestand (bijgevoegd) een column met strings waar naast, voor mij, waardeloze informatie staat maar ook email-adressen. Nu wil ik deze email-adressen per cel uit de string halen en in een nieuwe column zetten. Ik kom voor twee problemen te staan:

1. Als ik het simpele, text to columns gebruik kan ik nooit de verschillende email-adressen in een mooie column krijgen (of ik moet het met de hand doen maar dat is zoveel werk :P )

2. Sommige strings hebben meerdere email-adressen en die wil ik eigenlijk samengevoegd hebben in de cel van het email-adress (bijv. stringnonsense//;peter@blabla.comhaudfhakjhemfds//:peter@komkom.bla moet worden : peter@blabla;peter@komkom.bla)

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit aan moet pakken?

Alvast bedankt,

Marco

edit: bedankt, dit was niet echt slim van me :S Ik zal wel niet echt wakker zijn geweest. De bijlage is nu dus verwijder maar de vraag blijft staan. Ik hoop dat iemand me kan helpen

Laatst bewerkt:
Mag ik je het advies geven deze bijlage weg te halen. Daarin staat teveel bedrijfs- en persoonlijke informatie. Als ik jouw baas was zou ik hier niet blij mee zijn.

Gebruik voor wat je wil de volgende macro:
Code:
Sub tst()
  For Each cl In Blad1.UsedRange.Columns(6).Cells
    If cl.Row > 1 And cl.Value <> "" Then cl.Value = Replace(Replace(Replace(Join(Filter(Split(cl.Value, ";"), "@"), ";"), "FAXMAKER:", ""), "smtp:", ""), "SMTP:", "")
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan