emailadressen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerioo1

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Bij het upgraden (van mijn desktop) van windows 7 naar windows 10 was ik al mijn emailadressen kwijt.
Gelukkig had ik deze nog op mijn laptop.
Nu vrees ik hetzelfde bij upgrade naar windows 10 op laptop.
Is deze angst gegrond? Heeft iemand hetzelfde probleem?
Hoe kan ik dit tegenhouden?
Laat maar weten.

Hoi,
Wel e-mailprogramma heb je?
Die adressen kun je toch op een stick zetten (importeren/exporteren via de instellingen) v.h. programma.

Eerst Miks vraag en dan:
Bij jouw probleem: spreek je over on-line mail gebruik en zaten die mail adressen in een cache die nu schoon is?

En heb je wel een backup van al je email? (anders is wellicht dat een volgende vraag...)

Het is (reagerend op de eerste vraag van Mik) niet zeker of het in een mailprogramma is opgeslagen maar kan ook (bijv.) in Windows Contacts zijn opgeslagen.
Juist omdat (blijkbaar) alleen de e-mail adressen weg zijn geraakt zou ik op eerste blik een Windows-meegeleverd programma vermoeden waar de data van zoek is geraakt [dus niet een mailprogramma zoals Outlook, Thunderbird, niet een geïnstalleerd CRM etc.]
[Overigens is het mogelijk om van Windows Contacts opgeslagen informatie een backup te maken, op (bijv.) usb-stick etc., zie deze link.]

Dit even ter aanvulling op de eerdere 2 postings.
Uiteraard heeft de vragensteller nog te antwoorden op de vragen/tips van Mik en andre@home.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan