emailadressen worden voor internet adressen aangezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesssaa

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
In mijn formulier kunnen mensen een email adres invoeren. Wanneer je hier op klikt opent hij echter de website dus bijv. als ik jaap@hotmail.com zou willen mailen dan opent hij www.hotmail.com ipv dat hij in outlook jaap@hotmail.com zet. Hoe kan ik dit veranderen dat hij dit bij iedere invoer goed doet? Ik weet wel dat je dit in het formulier zelf per record kunt veranderen maar ik neem aan dat dit ook in een keer kan. alvast bedankt!

Even kopietje van je database maken, onnodige tabellen weghalen en de data uit de onderliggende tabel verwijderen (op één entry na) en dan alle formulieren verwijderen behalve het formulier waar het overgaat. Even zippen en dan bij beheer bijlagen op dit scherm het bestand toevoegen. Als je dat te lastig vind kun je ook even een printscreen maken en dan op gelijke wijze opsturen (maar dan zonder zippen).

Hmm oke ik hoop dat je hier wat aan hebt (a) ik kreeg hem niet gezipt.. sorry ben niet zo goed met computers :P

Bijlagen

Als bijlage een voorbeeld bestandje.

mvg
Charles

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik die van jou niet openen. ik werk waarschijnlijk met een oudere versie of zo. Beetje jammer

Het probleem is dat je veld email als hyperlink in de tabel hebt gedefineerd. Je moet dan de tekst "mailto:" voor het adres zetten, dus bv mailto:test@test.com

Welke versie van access gebruik je dan?

mvg
Charles

Aha dat is een goede dankjewel. maar waar moet ik dat intypen, ik ben echt nog een beginner ;).
Ik werk met mdb 2000

Hier het programma van Charles Bakk4318 in 2000 formaat

Bijlagen

ah fijn nu kan ik het wel openen :).
Snap alleen nog steeds niet hoe ik die emailopen er in krijg als hyperlink. waar ik dat mailto moet neerzetten

In de code van je formulier:

Private Sub email_AfterUpdate()

If IsNull(Me.email) Then
Me.emailopenen = Null
Else
Me.emailopenen = "E-mail sturen#mailto: " & Me.email
End If

End Sub

Je hebt twee velden in je formulier:

email en emailopenen

In het veld email voer je het e-mailadres in. In het veld emailopenen wordt de hyperlink aangemaakt.

Code:
If IsNull(Me.email) Then
        Me.emailopenen = Null
Bovenstaande code betekend dat als het veld email null is dan krijgt het veld emailopenen ook een lege waarde en heb je dus geen hyperlink.

Code:
Else
        Me.emailopenen = "E-mail sturen#mailto: " & Me.email
End If

Dit betekend als het veld email niet null is, dan krijgt het veld emailopenen de waarde:

Tekst "E-mail sturen" en zet hij de waarde mailto voor de inhoud van het veld email. Nu heb je dus wel een hyperlink.

mvg
Charles

Laatst bewerkt door een moderator:
aii waar kon ik die code ook alweer invoeren (A) heb nog wel ergens gezien vandaag maar ben helemaal kwijt waar.:o

De code staat in de "Na bijwerken" gebeurtenis van het veld email. Open het formulier in de ontwerpweergave. Selecteer het veld email en open nu het properties scherm en ga naar het tabblad Gebeurtenis. Daar zie je na bijwerken een gebeurtenisprocedure. Selecteer dat veld en rechts verschijnt een knop met 3 puntjes. Klik hier op en je komt in de code.

mvg
Charles

Hmm ik doe wat fout.
mijn veldnamen zijn email1 en email1openen.
bij email1 heb ik de volgende code ingevoerd:

Code:
Private Sub email1_AfterUpdate()

If IsNull(Me.Email1) Then
Me.emailopenen = Null
Else
Me.Email1openen = "E-mail sturen#mailto: " & Me.email
End If

End Sub

maar het doet het nog steeds niet hij geeft nog steeds aan dat hij een website wil openen.. Enig idee hoe dit kan?!

Je veldname in de code zijn niet overal aangepast:

Code:
Private Sub email1_AfterUpdate()

If IsNull(Me.Email1) Then
[COLOR="red"]Me.emailopenen[/COLOR] = Null
Else
Me.Email1openen = "E-mail sturen#mailto: " & [COLOR="red"]Me.email[/COLOR]
End If

End Sub

Kijk maar eens goed naar de rode veldnamen. Deze zijn nog niet aangepast.

mvg
Charles

pff ik heb het veranderd maar hij ziet het nog steeds als website ik snap er echt niets van. maar morgen nieuwe kansen mijn werkdag zit er bijna op. Bedankt voor je hulp vandaag!

Welk gegevenstype heeft jouw veld email1openen in de tabel?

Tekst of hyperlink?

Sluit anders even je database bij zonder vertrouwelijke informatie, dan is het waarschijnlijk zo opgelost.

mvg
Charles

Laatst bewerkt:
hyperlink want dat moest toch ook?
Hij is te groot om te uploaden en dat terwijl ik er alles!!! uit gegooit heb :s beetje raar..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan