emailadressen worden voor internet adressen aangezien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedere keer als je een formulier wijzigt in Access slaat hij een nieuwe kopie op en laat de oude staan (overigens geldt dat ook voor records, tabellen, maw alle objecten). Ga eens naar Extra, Database hulpprogramma's, comprimeren en herstellen.
Je zult zien dat ie dan ineens een heel stuk kleiner wordt.

Overigens: Als je comprimeert dan maakt Access een kopie van het bestand en exporteert alle objecten. Als je het .mdb bestand in een netwerkfolder hebt staan dan krijgt het nieuwe bestand de rechten die op die folder geldig zijn. Dus als je handmatig wijzigingen aan de toegangsrechten van het bestand hebt gemaakt, zul je deze opnieuw moeten instellen.

Laatst bewerkt:
Hoi Lisa,

Hier is ie dan, ik pas dit zo even aan met wat uitleg

1. De eventhandler _afterupdate wordt niet aangeroepen bij het inlezen van een record, daarom heb ik de koppeling in een andere sub gezet die zowel wordt aangeroepen door de eventhandlers _AfterUpdate als _Current (aangeroepen na het inlezen van een record).

Verder kun je het veld email1 het best gewoon als tekstveld opnemen. Dan wordt wijzigen anders - je moet ook even de code in UpdateEmailField() aanpassen, ik heb hier al commentaar bij gezet.

Tenslotte kun je van het formulier veld Email1Openen gewoon een onafhankelijk veld maken, dan kun je 'm dus ook uit de tabel verwijderen.

Succes!

Laatst bewerkt:
hmm heb je het in het bestandje veranderd dan wil ik die wel ff zien ;)

Laatst bewerkt:
Pff zo hij doet het :D. ik heb dat hele stuk genomen.. en nu doet hij het (A).
Super bedankt joh!

serieus ik denk dat ik gek word. ik had hem helemaal goed. nix meer aan gedaan en nu krijg ik als ik klik op email openen; het opdrachtregelargument is niet geldig. controleer de schakeloptie.
nu heb ik die gegevens weer precies het zelfde er in gzet en hij doet het nog steeds niet. trouwens bij dat zip bestandje van jou doet hij het ook niet. daar zegt hij dat hij outlook niet kan vinden.. kan dit dan aan outlook/computer liggen. en dat het wel goed zit in mijn database?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan