Emailbestanden van Mozilla Thunderbird verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Al bijna een jaar gebruik ik het emailprogramma Mozilla Thunderbird.
Vanavond bleken vrijwel al mijn emailbestanden (= berichten) verdwenen te zijn.

Hoe vind ik die weer terug?
Wie herkent dit probleem? Is het het werk van een virus?

Je email moeten onder %profile%/application data/thunderbird staan. Controleer daarnaast of in je account opties de paden hiernaar toe nog kloppen. Copieer anders de mail en maak een niew profiel aan door de oude te verwijderen.

Ik heb de locatie van de mappen gevonden en de verwijzing er naar klopt nog. Als ik naar de grootte van de mappen kijk, lijken die nog gevuld, maar binnen Thunderbird zijn die mappen leeg.

Wat bedoel je met kopieer anders de mail? En waar moet ik ze heen kopieeren? Een temp-map? En dan opnieuw importeren?

De mappen hebben nog een dusdanige grootte dat er mail in moet staan? Zijn ze soms verborgen? Zie Verkenner Opties anders.

Neen, ze zijn niet verborgen.
Sommige bestanden hebben een extensie (msf) anderen niet. Volgens de FAQ klopt dit. De msf-bestanden bevatten de index, de mappen zonder bestanden bevatten de berichten.
Misschien dat de indexen beschadigd zijn, waardoor de mappen leeg lijken ...

Je kan de msf bestanden veilig verwijderen, deze worden opnieuw aangemaakt als je TB opstart.

Een deel van de indexen zijn opnieuw aangemaakt, maar niet allemaal. En het heeft niet tot het terugvinden van de emailberichten geleid.
Als ik Thunderbird opnieuw installeer in de zelfde map, zou dat de zaak kunnen verhelpen?

Zou het kunnen dat "Compact folders' hiermee te maken heeft? Dat dat de emails 'onzichtbaar' heeft gemaakt?
Hoe kan je ze weer uitpakken?

Vreemd hoor, de Inbox zou gewoon opnieuw gelezen moeten worden na het verwijderen van de index bestanden.

Met compact folders wordt de mail verwijderd die al gedelete was, en worden de msf bestanden geupdate. Je kan juist verwijderde mail terug krijgen door de indexen te verwijderen.

TB opnieuw installeren zal niets uitmaken. Kopieer je huidige profiel naar een andere map en maak dan eerst opnieuw je account aan. Dan kan je later proberen of je de mail kan importeren/openen.

Plaats je vraag ook op de forums van www.mozillazine.org , daar zitten mensen die het programma van binnen en buiten kennen.

Bedankt voor je reacties en hulp.
Voor nu laat ik het er bij. Duik mijn bed in! Moet morgen weer werken.

Al bijna een jaar gebruik ik het emailprogramma Mozilla Thunderbird.
Vanavond bleken vrijwel al mijn emailbestanden (= berichten) verdwenen te zijn.

Hoe vind ik die weer terug?
Wie herkent dit probleem? Is het het werk van een virus?

Vanochtend is mij hetzelfde overkomen. Mocht U een oplossing hebben, kunt U mij deze doorgeven naar : berend@prummel.com

mvg Berend

Hallo Bapindo,

Het is ruim 4 jaar geleden dat ik de vragen had gesteld. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het probleem heb opgelost. Ik werk nu met een ander mailprogramma.
Ik raad je aan er een nieuw draadje over te beginnen.

Succes!

Groeten, Sundance

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan