emailen naar mijn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladybear

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Enkele jaren geleden heb ik voor mijn man een simpele website gebouwd met Frontpage. Onlangs ontdekten we dat het emailen, door bezoekers die hotmail gebruiken, niet mogelijk is. Als je op de button "email" klikt opent een lege email en kun je alles intikken en verzenden. Dit lukt allemaal niet als je uitsluitend een hotmail account hebt. Is het mogelijk om dit te veranderen in de website en zo ja hoe kan ik dit veranderen? De URL is: http://www.tintoyrepair.com en de buttons zitten onderaan de page.

Als je normaal op een emaillink klikt, waar kom je computer dan mee ?

Een mailto heeft namelijk een standaard emailprogramma.

Als het Hotmail is, dan ga je gewoon naar de site van Hotmail. Dat je niks kunt verzenden ligt dan volgens mij aan Hotmail, niet aan je website.

In je broncode staat
HTML:
<a href="mailto:......[etc]
Die mailto: maakt gebruik van het emailprogramma (ook wel "email-client" genoemd) dat staat geinstalleerd op de computer waarmee de site wordt bekeken.

Dus als ik thuis naar jou site ga en ik klik op de email-button,
dan wordt Thunderbird geopend.

Als ik op mijn werk naar jou site ga en ik klik op de email-button,
dan wordt Outlook Express geopend.

Met andere woorden: als je geen email-client op je pc hebt ge-installeerd krijg je geen respons op " mailto:"

sorry, maar dat is niet waar.

Thuis heb ik Gmail als standaard mail staan en dat werkt echt wel met mailto. :P

sorry, maar dat is niet waar.
Thuis heb ik Gmail als standaard mail staan en dat werkt echt wel met mailto. :P

Is dat in tegenspraak met wat ik schreef?

OK, waar ik schreef "ge-installeerd" moet je lezen: "ge-installeerd of ingesteld (in de browser)"
Waar het op aan komt is dat er in sommige gevallen gewoon geen email-client gevonden wordt.

Iets heel vreemds:

als ik naart je pagina ga, krijg ik een geel scherm.
Als ik naar je pagina's afzonderlijk ga, krijg ik geheel iets anders ?

Elke pagina heeft namelijk een header, maar die wordt alleen maar actief als je de pagina aprt opent, niet vanuit het frame.

http://www.tintoyrepair.com/banner.htm
http://www.tintoyrepair.com/contents.htm

Sorry da's een hele oude. URL is http://tintoyrepair.com Oh ja, ik ben geen crack op het gebied van websites bouwen:(

als je geen email-client op je pc hebt ge-installeerd
Dus je hebt het NIET over Gmail. :d

Het is geen oude url, het is je huidige website:
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="contents" src="banner.htm">
<frame name="contents" target="main" src="contents.htm" scrolling="auto" marginheight="0" marginwidth="13">

Die oude vond ik trouwens een stuk mooier. :thumb:

A Dat je niks kunt verzenden ligt dan volgens mij aan Hotmail, niet aan je website.

Onzin.

Aha, jij hebt nu dus dat normaal een mailprogramma opent als je een mail vanaf je site wilt versturen. Maar wat je dus zegt, als je geen mailprogramma hebt, dan kun je hier geen gebruik van maken he?

Daarvoor zul je een stukje PHP moeten toevoegen in een aparte file op je webserver. Zo moet je het doen:

http://www.freecontactform.com/email_form.php

Je roept dus vanuit je html site de email_form.php aan en zal de mail via PHP verstuurd worden en heb je geen mailprogramma nodig. Met HTML alleen is het niet mogelijk om zonder mailto een mail te versturen en ben je dus op mijn oplossing aangewezen (er zien tientallen varianten hiervan, maar dat terzijde). Mijn eigen pagina is ook in html en ik maak ook gebruik van deze manier.

Als je het niet snapt: Laat maar weten!

Laatst bewerkt:
Als de gebruiker instelt dat Hotmail hun standaard emailprogramma moet zijn is er geen probleem.
Doen ze dat niet, dan is een form inderdaad de enige oplossing.

Ok, voor jou dus niet, maar voor al die anderen, zo doe je het:

Ga naar je internetopties (Klik met de rechtermuis, op internet verkenner -> eigenschappen)
selecteer tabblad programma's
Kies bij "email" (dat bij internetprogramma's staat) hotmail.

Als je nu op een linkje klikt zal je nu niet door worden verwezen naar outlook, maar zal er een inlog-schermpje te voorschijn komen.
Typ bij gebruikersnaam je hotmail-gebruikersnaam, dus bijvoorbeeld mijnadres@hotmail.com
En bij wachtwoord, je wachtwoord om in te kunnen loggen bij je hotmail account.

Ok, voor jou dus niet

Excuses, als het werkt! :thumb:

Maar anywayzzz. De TS wil blijkbaar niet afhankelijk zijn van het (naar mijn mening) onprofessionele mailto. Dan nog kun je met mijn oplossing onafhankelijk worden van elk mailprogramma.

Een phpformulier is altijd beter dan mailto. het scheelt je ook heel veel spam.

Helaas kent niet iedereen php, dus ben je weer van andere sites afhankelijk.
Coffeecup software heeft ook een mooi form-maak programma.

Ehm, als ik zo vrij mag zijn: ik denk dat 3/4 van de Windows/Internet Explorer-gebruikers niet die instellingen-opties weet te vinden (als ze al van het bestaan ervan afweten!), want die zitten zoals gebruikelijk goed verstopt.

Maar dan nog. Bij mij met WinXPpro en IE7 zie ik na het IE-menu: Extra > Internetopties > Programma's > Internetprogramma's > E-mail het volgende keuzelijstje:

email-client.png

Hotmail zie ik er niet bij staan, en Gmail ook niet.
- Bij mij is de ellende, dat als ik een per ongeluk op een mailto-link klik *), er eerst een hele tijd niets gebeurt, waarin m'n browser bevriest en ik niks kan doen. Als ik alert ben en niet meteen de computer afsluit wegens een crash, gaat daarna op z'n elf-en-dertigst ... het programma Outlook open.
Daar heb ik dus niets aan, want daar werk ik niet mee: ik doe het online in Firefox met Gmail!
Nu mag ik Outlook weer afsluiten en terug naar de site: tijd kwijt en ergernis gevonden. :confused:

Geen mailto: of dubbele vermelding !
Mijn idee zou zijn: gewoon wel het e-mail aders op de site vermelden, maar er géén mailto-link van maken. Dan kan iedereen er mee doen wat hij/zij wil: kopiëren en inplakken in ofwel het Outlook- / Thunderbird- enz. programma, ofwel in zijn/haar hotmail- of gmail account.
Klaar! :)

Alternatief is twee keer het mailadres vermelden: eerst gewoon, en dan als mailto-link:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"]...
adres:  Johan van Internetstraat 17, 9136 KB Gigadorp

e-mail: mailMeNuMeteen@gmail.com ([U][COLOR="blue"]mailMeNuMeteen@gmail.com[/COLOR][/U])[/SIZE][/FONT]
Dat is wel zo gebruiksvriendelijk voor de kopieer/plakkers, en de Outlookers of Thuinderbirders kunnen meteen klikken.

Daarnaast kan er natuurlijk ook nog een mail-formulier opgenomen worden voor mensen die dat nu weer makkelijker vinden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Soms glijdt m'n muis uit bij het selecteren van een e-mail adres dat een mailto-link is (vooral bij kleine letters, als ik m'n cursor moet mikken tussen een een haakje of een punt en het mailadres).
En soms klik ik in een menu op de pagina "contact" > waarbij sommige websites de onhebbelijkheid hebben niet een pagina "contact" te openen, maar direct een mailto-link te openen, met het Outlook-effect als boven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan