emaillen lukt niet vanaf eigen mailserver

• Onderwerp starter Onderwerp starter RikXP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
hallo,

Ik heb een mailserver opgezet, en heb e-mailadressen aangemaakt. voorbeeld: gebruiker@ipadres. nu heb ik het probleem dat als ik een email wil versturen via een upc email account, dat ik de fout krijg: invalid domain syntax. als ik een bericht naar m'n webserver stuur via een hotmail account lukt het wel.ik heb een server opgezet met mercury(zat bij xampp in.)

weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Gr. RikXP.

Je hebt er niet over nagedacht, zo blijkt wel.
1. Maildomeinen zijn nooit @ipadres, maar @Internetdomeinnaam (bijv. @upcmail.nl, niet @29.54.22.44)
2. Zonder het claimen, registreren en betalen van een eigen Internetdomeinnaam bij een instantie gaat het zowiezo niet werken. Zie (o.a.) hier, kijk de informatie door en klik op Deelnemers als je wilt weten bij welke bedrijven je een .nl Internetdomeinnaam kunt registreren.
3. Zodra je een werkende Internetdomeinnaam hebt, dan moet je nog een MX-record maken in de DNS van dat Internetdomein die verwijst naar het publieke ip-adres waar je mailserver aan hangt.
4. Het afleveren van mailverkeer wordt bij een hoop providers geblokkeerd. Dus zelfs als je voldoet aan punten 1 t/m 3 hierboven, maar je hebt je mailserver bij een (thuisgebruik)-provider staan die SMTP-mail blokkeert (poort 25 TCP verkeer), dan gaat het nóg niet werken. Daar zijn wel oplossingen omheen, maar mogelijkerwijs geef je het na het lezen van punt 1 t/m 3 al op om een mailserver te gaan draaien die ook mail moet kunnen ontvangen vanaf het Internet.
Natuurlijk kun je ook apart nog een server huren die aan een Internet-verbinding hangt waar geen mailverkeer naar geblokkeerd wordt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi dnties,
bedankt voor je snelle reactie.
klopt, ik ben een beetje aan het prutsen gegaan, en niet echt nagedacht.:o

ik was al wel bang dat hij hem zou blokkeren. weet jij een gratis domeinregister waar ik een maildomein kan aanmaken die aan m'n ip linkt?

gr. rikxp

[...]weet jij een gratis domeinregister waar ik een maildomein kan aanmaken die aan m'n ip linkt?

gr. rikxp

Nee, de enige gratis domeinnamen die ik ken zijn .tk domeinen, maar daar gaat het over websites, je kunt daar geen MX-records aanmaken zover ik weet.

Hopelijk heeft iemand anders wél een gratis suggestie voor je.

Overigens lijkt het me zinvol dat je eerst nakijkt/navraagt of mailverkeer wel bij jouw Internet-router kan aankomen (punt 4 uit mijn vorigen posting). De website of de algemene voorwaarden van je provider zou je daarover moeten kunnen informeren.
Kan er geen mail worden afgeleverd, dan moet je hele speciale constructies gaan uitvoeren om tóch mail bij je te laten afleveren (bijv. de mail laten binnenkomen op mailservers van http://www.rollernet.us die het dan doorstuurt naar jouw server op een ander poortnummer dan de standaard). Een voorbeeld van zo'n constructie kun je hier lezen, waarbij rollernet.us wordt gebruikt als 'doorstuurserver' van de e-mail.

Tijs.

Hoi Dnties,

Ik denk toch dat het een beetje ver gaat als ik er hele speciale constructies voor moet opzetten. Het was meer een probeersel om te kijken wat ik uit XAMPP kan halen. Ik denk dat ik de moelijkheidsgraad toch helemaal verkeerd in heb geschat. (Ik ben ook nog maar 14:o). In ieder geval dank voor je hulp.

Groeten, RikXP.:thumb:

Sorry dat ik je mailserver-initiatief om zeep heb geholpen, maar het is goed dat je even ziet wat je allemaal voor werkende Internet mail nodig hebt.

Graag nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Haha, mijn wil om een mailserver op te zetten is nog niet weg hoor!;):D

kan geen email verzenden

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'salina & johnny', Server: 'smtp.live.com', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

help wat moet ik doen

ik kan alleen emails ontvangen maar ik kan geen enmail verzenden.

mijn uitgaande email is smtp 25

en mijn inkomende email is pop3 995

wie kan mijn helpen

ik draai op live.nl

gr

johnny

Welkom bij Helpmij.nl

@jbaggerman25
inbreken in een ander zijn vraag is niet netjes.
Daarbij is het topic ook al van 2009
maak even een eigen vraag voor jouw probleem.

Laatst bewerkt:
Eigen topic aanmaken hoeft niet meer.

Ik heb al 1 van je vragen als eigen topic aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan