emails kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,
Ik wilde een bericht verwijderen in MSOutlook 2003 , klikte op shift + del en lette niet goed op waardoor niet alleen het bericht maar de hele map waar dit instond is verwijderd. In deze map stonden nog 4 submappen. Direct daarna gestopt met activiteiten en getracht om met Drive Rescue te zoeken maar ik kan niets vinden.
Wie weet er een oplossing?

groeten,
snelsnel

Ik ken dat Drive Rescue niet, maar wat ik doe in zulke gevallen (algemene beschrijving):
- Ik scan de harddisk voor alle bestanden met extensie .pst (van Outlook Persoonlijke Mappen-bestanden).
- Zodra gevonden, deze bestanden terugzetten, elk in een aparte map.
- Per stuk deze geredde .pst bestanden openen in Outlook (Bestand -> Openen -> Persoonlijke mappen (.pst)
- Kijken of de verloren informatie daarin staat. Indien ja, dan de juiste informatie weer terugslepen in mijn normale geopende Persoonlijke mappen.
- Zodra klaar, rechtsklikken op de Persoonlijke mappen die ik net extra erbij geopend heb, en kiezen voor Sluiten.

Overigens gebruik ik voor het zoeken van verwijderde bestanden programma's als:
- Gratis: Rest (Link: http://users.skynet.be/fa045814/temp/rest2514nl.zip)
- Niet gratis: GetDataBack (Link: http://www.runtime.org/gdb.htm)

Succes,

Tijs.

Hoi dnties,

Met shift delete heb ik de prullebak omzeild en zijn, als ik het goed begrepen heb, de verwijzingen naar de map verwijderd hoewel de map nog wel ergens op de schijf staat. Net zoiets als wanneer je de windows prullebak leegt.
Ik durf nu geen nieuwe software te installeren uit angst dat de installatie misschien over de verloren bestanden heenkomt en dan is het echt weg.

groeten,
snelsnel.

Je laatste antwoord is vaag: Wat is nou de vervolgvraag?

Je hoeft het pakket Rest niet te installeren. Opslaan op een floppy, en daar ook uitpakken en vandaaruit draaien. Het gebruikt dan geen ruimte op je harddisk.

GetDataBack zou je in de XP of Vista van een andere pc kunnen installeren waar je jouw harde schijf dan puur als dataschijf aanhangt. Dan blijf je eigen schijf schoon van nieuwe software installatie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan