Emails versturen via tabel met adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo

Ik heb een klein programmaatje gemaakt waarmee ik orders kan voormelden aan een transporteur
De verzendopdracht hiervoor komt uit een macro
Nu wil hier wel eens een nieuwe transporteur bijkomen.
Vraag is of ik een tabel kan maken waar ik de adressen in kan zetten, en die door een gebruiker kan worden aangevuld.
de macro zou moeten kijken in de tabel naar welke emailadressen iets zou moeten worden verzonden.

Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Ik ben nog steeds geen ster in VBA....:confused:......

Alvast bedankt

Het antwoord op de vraag zelf is simpel: ja. Ik zou zeker een aparte tabel maken voor de transporteurs, zodat je de emails die je wilt versturen kunt automatiseren. Daar zijn op het forum verschillende topics aan gewijd, dus daar zou ik eerst eens op zoeken. Misschien vind je al wel een voorbeeldje dat je met weinig aanpassingen kunt gebruiken.
Zo niet, dan is het wel nodig dat je de doelstelling wat duidelijker neerpent, want je vraag is nu nog erg algemeen...
Ik zou de macro overigens omzetten naar VBA, en hem van daaruit bewerken; je hebt veel meer mogelijkheden in VBA dan de macro editor je biedt.

Op de site van Helen Feddema (engelstalig) vind je een paar mooie voorbeelden. Kijk maar eens naar bestandje 106 bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan