emails verzenden vanuit Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter jost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jost

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Morgen allemaal,

Ik probeer vanuit Word brieven te versturen; en dit lukt allemaal prima als het naar 1 email adres moet worden verstuurd.

Nu is het helaas zo dat er een aantal verschillende mensen per brief ge-CCd moeten worden.. En dat laat Word niet toe; ik mag maar 1 field met 1 email adres gebruiken.:(

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Joost

boven in taakbalk kies je voor bestand-verzenden naar-email

dan opent je email program

en daar kun je maar 1 cc doen???

Op het moment dat ik daarop druk, vraagt Word om 1 veld te noemen voor het email adres; daarna stuurt Word de email meteen door. Ik heb geen kans meer om de mail dan nog aan te passen, of CC's toe te voegen..

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies doet in Word, maar normaal gesproken zet je gewoon een ; (punt-comma) tussen de email adressen als je het naar meerdere afzenders wilt sturen.
Dat kan zowel in het Aan, Cc en Bcc veld.

Sorry dat ik wat onduidelijk ben. Zal het proces beter proberen uit te leggen.

Op wekelijkse basis wordt een Excel bestand gemaakt. In dit excel bestand staan de contact-personen aan wie een bepaalde brief verzonden moet worden, samen met nog meer info voor de brief. Deze info breng ik via Mailmerge van Excel naar Word.

Als de brief af is, probeer ik deze automatisch via Outlook te verzenden. Ik druk dan op de knop "Merge to e-mail" in Word.

Hier begint het probleem: daar kan ik dan slechts 1 veld invullen aan wie de mail verstuurd mag worden, maar ik wil dit graag versturen naar meerdere personen. (deze contact gegevens staan in andere velden in de brief).

Kent iemand dus mogelijkheden om deze link tussen Word en Outlook te verbeteren / uit te breiden?

Bedankt weer voor jullie tijd!

grtn Joost

Waarom gebruik je niet File->Send to (Bestanden -> verzenden naar?)

Werkt prima en je kunt invullen wie je wilt

Ron

Andere oplossing, maar wel zo effectief! :thumb:

Het gaat helaas niet vol automatisch, maar bespaart me nog steeds veel tijd!

groeten

Hier begint het probleem: daar kan ik dan slechts 1 veld invullen aan wie de mail verstuurd mag worden, maar ik wil dit graag versturen naar meerdere personen. (deze contact gegevens staan in andere velden in de brief).

Ik denk dat je gewoon terug moet naar je excel bestand daar een extra kolom maken voor de Aan en Cc email adressen en deze ; gescheiden in de kolom te zetten en deze kolom dan gebruiken.

die gegevens heb ik inderdaad gesplitst in Excel; komt prima door naar Word, via verschillende velden. Maar het automatisch doorvoeren naar Outlook van deze CC data lukt niet. Kan bij het opstellen van "merge to mail" alleen 1 veld ingeven voor ontvangers.

Misschien ligt het aan het feit dat we hier Office 2002 gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan