Emails verzenden via andere provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Mijn provider kan nog steeds geen ADSL leveren en ik zou toch graag sneller willen communiceren. Veranderen van provider ligt niet voor de hand omdat ik daar een site heb en nogal wat emails op mijn bestaande adres ontvang en die ook vanaf dat adres weer wil beantwoorden. Is het eigenlijk mogelijk om dat te doen via een andere provider, die mij wèl een snelle internetverbinding kan leveren?
 
Hoi,

Nou ik ben bang van niet. je krijgt altijd van je provider een adres voor de uitgaande en inkomende e-mail. Dit wordt dan ooj helemaal vastgelegd bij jou internetverbinding en je IP-adres.

Dus ik ben bang dat dat niet mogelijk is. sorry :p :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
uitgaande mail

Volgens mij is het wel mogelijk..

zelf heb ik een abbo bij @home
Ben ook lid van de HCC + e-mail
Ook nog een adresje bij Keyaccess

Ik kan op alle mail adressen mail ontvangen en verzenden..
pop3 voor elke provider anders
smpt voor elk e-mail standaard het zelfde.

ik gebruik de volgende instellingen

dus voor @home: mail.home.nl
dus voor HCC: pop.hccnet.nl
dus voor Keyaccess: pop keyaccess.nl


voor de smpt (uitgaande mail)
voor @home: mail.home.nl
voor HCC: mail.home.nl
Voor keyaccess: mail.home.nl


groetjes Tjeerd
 
Hmm oke interresant wist ik nog niet. Ja je kan het proberen en kijken of het werkt ;)

Volgens mij moet je dan meerder acounts aanmaken. En dan met de verschillende addressen voor je inkomende en uitgaande mail
 
Het is mogelijk verschillende accounts aan te maken die e-mails binnenhaalt/verzendt van diverse e-mailadressen.
Maar e-mailaccounts van verschillende "providers" op 1 verbinding? Tenzij je een "kabel" en ook een "adsl" verbinding hebt.
 
uitgaande mail - dito bij kpn direct-adsl

pop3 voor elke provider anders
smtp voor elke e-mail: smarthost.direct-adsl.nl

Als je vanuit een andere verbinding je email via pop3 kunt binnenhalen (kan bij de meeste betaalde accounts) lukt dat met adsl ook wel.


Vr.Gr. Egel.
 
Hartelijk dank allen voor jullie reacties en met name ConTra.
Inderdaad is het mogelijk om post met een emailadres van de éne provider via een andere provider te verzenden op de manier zoals ConTra aangaf. In ieder geval zo werkt het nu ook bij mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan