That Guy
Meubilair
- Lid geworden
- 28 nov 2006
Yo guys,
Voor de tile engine (http://vegras-studios.com/x/tile/) zit ik wat te proberen met muziek. Heel leuk en aardig, en bovendien werkt het nog, maar wel verschillend in verschillende browsers.
Verder worden de muziekjes goed aangeroepen.
Hier de "fouten" per browser:
Opera (9.62) Na nieuwe map hoort een nieuw muziekje te komen maar gebeurt niet. *
IE 6 doet het perfect
p)
IE7 doet het ook goed
Firefox (3.03) zet de 'focus' naar het embed na mapchange **
Chrome zet de 'focus' naar het embed bij start en na mapchange **
Safari (3.1.2) zelfde als Chrome (of eigenlijk andersom) **
*: Vermoed dat er iets met .innerHTML is.
**: met 'focus' bedoel ik niet het 'focus' event, heb dat al getest met een 'onfocus' in het embed. Wat er gebeurt is dat als je na de mapchange de pijltjes gebruikt, het de contols van het embed bestuurd. 'Enter' stopt/speelt het muziekje en de omhoog/naarbeneden pijltjes zetten het geluid harder/zachter.
Heeft iemand een idee waarom dit zo is en eventueel hoe het voorkomen kan worden? Wat eerst van plan flash te gebruiken voor de muziekjes, maar daar kon ik niet genoeg info over vinden/ben geen expert in flash (+ het heeft besturing met javascript nodig, schijnt te kunnen?!).
Alvast bedankt
:thumb:
Voor de tile engine (http://vegras-studios.com/x/tile/) zit ik wat te proberen met muziek. Heel leuk en aardig, en bovendien werkt het nog, maar wel verschillend in verschillende browsers.
PHP:
//music.js
function playMusic(midiName) {
var mp1 = document.getElementById('mediaplayer');
//mp1.innerHTML = '';
// ^ wel of niet maakt trouwens geen verschil.
var vstyle = "height:10px; width:10px;";
var vtype = "audio/midi";
var vautorun = "true";
var vmidi = v_MusicPath + midiName
mp1.innerHTML = "<embed style='"+vstyle+"' type='"+vtype+"' src='"+vmidi+"' autostart='"+vautorun+"'></embed>";
}
Verder worden de muziekjes goed aangeroepen.
Hier de "fouten" per browser:
Opera (9.62) Na nieuwe map hoort een nieuw muziekje te komen maar gebeurt niet. *
IE 6 doet het perfect

IE7 doet het ook goed
Firefox (3.03) zet de 'focus' naar het embed na mapchange **
Chrome zet de 'focus' naar het embed bij start en na mapchange **
Safari (3.1.2) zelfde als Chrome (of eigenlijk andersom) **
*: Vermoed dat er iets met .innerHTML is.
**: met 'focus' bedoel ik niet het 'focus' event, heb dat al getest met een 'onfocus' in het embed. Wat er gebeurt is dat als je na de mapchange de pijltjes gebruikt, het de contols van het embed bestuurd. 'Enter' stopt/speelt het muziekje en de omhoog/naarbeneden pijltjes zetten het geluid harder/zachter.
Heeft iemand een idee waarom dit zo is en eventueel hoe het voorkomen kan worden? Wat eerst van plan flash te gebruiken voor de muziekjes, maar daar kon ik niet genoeg info over vinden/ben geen expert in flash (+ het heeft besturing met javascript nodig, schijnt te kunnen?!).
Alvast bedankt
:thumb:
Laatst bewerkt: