embed media player, video niet oprekken tot player size

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
267
Hoi,

In een pagina embed ik op onderstaande manier een video. Dit werkt op zich wel, maar het probleem zit hem in de afmeting van de video. Deze is erg klein en ik wil dat deze ook niet groter getoond wordt. De video moet dus echt in 160*120 afgespeeld worden. Met onderstaande code werkt dit ook, maar het probleem is dat ik ook de knoppen van media player wil laten zien en dat deze met onderstaande code niet afgebeeld worden. De hele player krijgt namelijk het formaat van 160*120. In de hoogte kan ik wel uitrekenen dan moet de player 69 pixels hoger worden (de hoogte van de knoppen + statusbalk). Dan zou ik dus een player van 160*189 moeten embedden.

Hiermee is het probleem echter niet opgelost want dan passen nog steeds in de breedte niet alle knoppen in beeld (de volumeregeling valt volledig weg). Ik moet de player dus breder maken. Dit is natuurlijk mogelijk, maar nu komt mijn probleem: als ik de player breder maak dan wordt de afgebeelde video ook opgerekt en dus helemaal uit verhouding getrokken omdat ik de hoogte laat staan zoals die moet staan.

Kan ik dus ook de player breder maken zonder dat de video mee opgerekt wordt? Ik dacht dit te realiseren door stretchToFit op false te zetten, maar dit werkt dus niet!!

Iemand met een oplossing?

PHP:
   <object id="MediaPlayer" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" type="application/x-oleobject" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."  classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" width="160" height="120">
      <param name="FileName" value="video/b12.wmv" />
      <PARAM NAME="stretchToFit" VALUE="False">
      <param name="ShowControls" value="1" />
      <param name="AnimationAtStart" value="0" />
      <param name="ShowStatusBar" value="1" />
      <param name="ShowDisplay" value="0" />
      <param name="Autostart" value="1" />
      <param name="TransparentAtStart" value="0" />
        <embed
        name = "MediaPlayer"
        stretchToFit = "0"
        type = "application/x-mplayer2"
        pluginspage = "http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/download/default.asp"
        src    = "video/b12.wmv"
        autostart = "1"
        showcontrols = "1"
        showdisplay    = "0"
        showstatusbar = "1"
        width = "160"
        height = "120"
        ></embed>   
    </object>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan