Eminent router, hoe Firewall en NAT uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annek

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Ik moet bij iemand een Eminent router model 4420 installeren achter een Zyxel Telfort modem.
Dit modem heeft een ingebouwde router.
Modem word ook gebruikt voor de telefoonverbinding.
Nu had ik gevonden dat ik in de router uit moet zetten de DHCP server, De NAT en de Firewall.
De DHCP kon ik probleemloos uitschakelen.
Echter kan ik niet vinden hoe ik de NAT en de Firewall uit moet zetten.
Ik heb het gevoel dat ik ergens straal over heen kijk.

Zojuist vond ik op de Eminent site dat ik alleen de DHCP moet uitzetten en het ip adres moet veranderen in 192.168.1.200

Weet iemand wat nu juist is en vooral kan iemand mij vertellen hoe ik de NAT en Firewall uit zet?

Ik heb de router meegenomen om thuis naar te kunnen kijken, ik zelf zit echter bij Ziggo en heb een modem zonder router.
Maar ik kan dus wel in het menu komen van de router om e.e.a uit te schakelen althans als iemand mij kan vertellen hoe.

Computer waar hij achter komt draait op XP.

NAT en firewall zouden m.i. alleen iets doen als ook de WAN aansluiting van de Eminent gebruikt zou worden. Bij jou is dat niet de bedoeling (alleen de LAN-aansluitingen gaan gebruikt worden), en dus zou ik verwachten dat er geen probleem is.

Als verder parental control is uitgesteld op de router (onder Security Settings -> URL filter) en portforwarding ook uitstaat (onder Virtual Server het vinkje van Enable uitzetten) lijkt het me dat er geen problemen meer mogen zijn.

Succes,

Tijs.

Tijs, bedankt voor je reactie.

Ik heb de instellingen op de router veranderd en de router is gisteren terug gegaan naar de eigenaar.
Vandaag hebben zij hem er weer tussen gezet en ik kreeg zojuist bericht dat het probleemloos draait.
Ik heb gedaan wat op de Eminent site stond.
Ik ben helemaal happy en de eigenaren van de router ook.
Allen bedankt voor het lezen en meedenken in deze kwestie.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Mooi dat het nu werkt.

Onderwerpen op dit forum moet je zelf op opgelost zetten:
Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan