gebruiker75
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 mei 2007
Hallo, ik ben bezig een website die met ajax werkt. toen ik eraan begon had ik nog geen ajax. toen had ik een pagina om berichten toe te voegen aan een gastenboek, met een paar emoticons ernaast. als je daar op klikte kreeg je de tekst voor de emoticon (
ofzo ) in de textarea. het scriptje was als volgt:
he formulier heette guestbookform, de textarea heette t. dit stond dan voor een emoticon: <a href="javascript:emoticons(':O ')">.
dit alles werkte goed, totdat ik de pagina';s in ging laden met ajax. als je nu de paginabron bekijkt zie je alleen het statische gedeelte, hetgene wat via ajax in wordt geladen wordt niet weergeven in de bron. waarcshijnlijk vandaar dat het scriptje in document het guestbookform niet kan vinden. heeft iemand misschien een oplossing?
mvg

Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function emoticons(sign)
{
var text_area = document.guestbookform.t;
text_area.value += sign;
text_area.focus();
}
//-->
</script>
dit alles werkte goed, totdat ik de pagina';s in ging laden met ajax. als je nu de paginabron bekijkt zie je alleen het statische gedeelte, hetgene wat via ajax in wordt geladen wordt niet weergeven in de bron. waarcshijnlijk vandaar dat het scriptje in document het guestbookform niet kan vinden. heeft iemand misschien een oplossing?
mvg
Laatst bewerkt door een moderator: