emoticons met ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker75

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo, ik ben bezig een website die met ajax werkt. toen ik eraan begon had ik nog geen ajax. toen had ik een pagina om berichten toe te voegen aan een gastenboek, met een paar emoticons ernaast. als je daar op klikte kreeg je de tekst voor de emoticon ( :-) ofzo ) in de textarea. het scriptje was als volgt:
Code:
       <script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
  function emoticons(sign)
  {
	  var text_area = document.guestbookform.t;

text_area.value += sign;
	  text_area.focus();
  }
//-->
</script>
he formulier heette guestbookform, de textarea heette t. dit stond dan voor een emoticon: <a href="javascript:emoticons(':O ')">.

dit alles werkte goed, totdat ik de pagina';s in ging laden met ajax. als je nu de paginabron bekijkt zie je alleen het statische gedeelte, hetgene wat via ajax in wordt geladen wordt niet weergeven in de bron. waarcshijnlijk vandaar dat het scriptje in document het guestbookform niet kan vinden. heeft iemand misschien een oplossing?

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, ik ben bezig een website die met ajax werkt. toen ik eraan begon had ik nog geen ajax. toen had ik een pagina om berichten toe te voegen aan een gastenboek, met een paar emoticons ernaast. als je daar op klikte kreeg je de tekst voor de emoticon ( :-) ofzo ) in de textarea. het scriptje was als volgt:
Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
  function emoticons(sign)
  {
	  var text_area = document.guestbookform.t;

text_area.value += sign;
	  text_area.focus();
  }
//-->
</script>

he formulier heette guestbookform, de textarea heette t. dit stond dan voor een emoticon: <a href="javascript:emoticons(':O ')">.

dit alles werkte goed, totdat ik de pagina';s in ging laden met ajax. als je nu de paginabron bekijkt zie je alleen het statische gedeelte, hetgene wat via ajax in wordt geladen wordt niet weergeven in de bron. waarcshijnlijk vandaar dat het scriptje in document het guestbookform niet kan vinden. heeft iemand misschien een oplossing?

mvg

Ik werk zelf ook met AJAX, en het maakt geen ene moer uit of je code nou via AJAX ingevuld wordt, of dat het 'statisch' in de broncode staat.
"document.[form].[element]" zou altijd moeten werken, mits het formulier en het element bestaan.
Ik zou bij het aanroepen van die functie de variabele "text_area" even alerten, dan zie je gauw genoeg waar het probleem aan ligt.

PS: Overigens zou ik ook met "document.getElementById(..)" gaan werken, maar dat is persoonlijk :)

Laatst bewerkt:
ja ik gebruik ook getelementbyid.. ofja $('id') dan (ik gebruik prototype framework). maar het is al opgelost! ik was er nog maar net aan begonnen enzo.. ik heb nog een paar ajax tuts doorgelezen en het is gelukt ;) maar alsnog bedankt. mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan