Empire: Total War (Demo) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey!

Ik heb gisteren vanuit Steam de demo van Empire: Total War gedownload.
Echter, als ik het spel opstart, kom ik wel gewoon in het hoofdmenu, maar als ik vervolgens een free battle of tutorial battle opstart zie ik heel eventjes het laadscherm en dan sluit het spel af en geeft Windows de mededeling dat het spel niet meer werkt en zal worden afgesloten. Ik heb al opnieuw opgestart, de game cache verifieerd, maar elke keer op dat moment werkt het niet. Het is nog geen een keer wel gelukt :confused:

Ik hoop dat jullie verder kunnen helpen, want ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen om het spel werkend te krijgen, het ligt niet aan de datering van het spel want Modern Warfare 2 is nieuwer en werkt wel zonder problemen.

Ook de drivers van de videokaart zijn nog vrij nieuw.

Systeem:

Windows Vista Home Basic SP2
Intel Core 2 Quad Q6600
2 GB DDR2 RAM
Club3D Radeon HD4670 1 GB

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik wacht nu een dag sinds mijn eerste post,
en nog geen reacties, helaas :(

heef echt niemand een idee of is het gewoon
te ingewikkeld? :p

Laatst bewerkt:
Omdat ik nog geen reacties had, heb ik zelf nog het een en ander geprobeerd,
maar helaas zonder resultaat. Wat ik geprobeerd heb:

- de local files via Steam verwijdert, en de hele game opnieuw gedownload
- de videodrivers van een jaar geleden gedownload en geinstalleerd
- eerst voordat ik de game start Steam gereboot
- de game gedraaid met Administrator rechten
- de game gedraaid met Windows XP Service Pack 2 compability
- verschillende andere graphic-instellingen vanuit het options-menu van de game geprobeerd

Het resultaat blijft hetzelfde, de demo start op, hoewel het sponsor scherm in het begin wel twee minuten blijft hangen, en zodra ik dan vanuit het hoofdmenu een game wil opstarten gooit Windows 'em eruit met de melding dat het niet meer werkt. Altijd daar, nooit op een ander moment...

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, en ik wil de game heel graag (eindelijk) spelen, heeft er iemand naar aanleiding van deze nieuwe gegevens nog ideëen, tips of informatie waar ik wat mee kan?

Alvast heel erg bedankt! :thumb:

empire total war is erg onstabiel ik heb het spel zelf en na alle updates crashed hij gewoon waneer hij wilt hoeft dus niet aan jouw computer te liggen het probleem kan van alles zijn

jouw computer specs moeten dit spel gewoon aan kunnen wel een beetje traag maar voor de rest geen probleem

weinig kans dat dit gaat werken eenige oplossing spel kopen en uit probere het spel zal zeerwaarscheinlijk wel werken

Oké bedankt voor je reactie!

Jammer, het leek mij wel een leuk spel, maar omdat ik geen ervaring heb met de Total War serie wilde ik eerst deze demo proberen.

Maar je denkt dus dat dit niet op te lossen is? Het is niet zo dat als ik een bepaalde driver ofzo download en installeer dat 'ie het dan wel doet?

Alvast bedankt!:thumb:

Je kunt overwegen voor een paar euro Rome: Total War te kopen (5 euro bij de meeste winkels waar ze em nog hebben)

Het idee is hetzelfde, alleen speelt Empire zich in een latere tijd af, maar als je Rome leuk vindt zul je Empire ook leuk vinden, en andersom.

In het beste geval ben je eerst een paar maanden (serieus) zoet met Rome, voordat je overgaat op Empire, en in het ergste geval bespaar je 40 euro door eerst een goedkopere game aan te schaffen :P

Oké, dat is eigenlijk best wel een goed idee!

Maar is Rome net zo uitgebreid als Empire, want ik zag in video's over Empire dat je echt
heel veel verschillende schepen hebt. Heb je in Rome wel een verschillende landbattle en een seabattle?

En weet jij toevallig hoe oud Rome is, want ik vindt de graphics van Empire erg mooi, dus ik wil niet zo graag heel erg daarop achteruit gaan ;)

Alvast bedankt!

Oké, dat is eigenlijk best wel een goed idee!

Maar is Rome net zo uitgebreid als Empire, want ik zag in video's over Empire dat je echt
heel veel verschillende schepen hebt. Heb je in Rome wel een verschillende landbattle en een seabattle?

En weet jij toevallig hoe oud Rome is, want ik vindt de graphics van Empire erg mooi, dus ik wil niet zo graag heel erg daarop achteruit gaan ;)

Alvast bedankt!

rome total war is verrouderde versie
en heeft dus geen sea battles zoals in empire total war het eenige wat je kan doen dan is auto resolve sea battles
rome total war heeft VEEL minder mogenlijkheden

als je een echte RTS fan bent raad ik je aan om voor empire total war te gaan
en wat betreft de demo nee geen andere oplossing dit spel is gewoon erg onstabiel en vraagt erg veel van je computer
wat je ook kunt doen is wachten tot dat Napoleon total war uitkomt dat is een stabiele versie van Empire total war
maar die is nog niet uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan