Empire Total War laptop loopt compleet vast op intro - scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
268
Hallo, ik heb een klein probleempje. Ik zit nu bij een vriend, en heb Empire Total War geinstalleerd. Zijn systeem is een Acer Aspire 5742G, en heeft Windows 7 Home Premium 64 BIT

Als ik het spel opstart dan laadt hij eerst, maar daarna loopt alles vast. Taakbeheer kan je niet openen, ALT + TAB werkt niet, oftewel: hard resetten via de power - knop. Hier worden wij nu wel een beetje sch*tziek van! We zijn nu al weken bezig om dit spel aan de praat te krijgen. Nu is ie eindelijk geïnstalleerd, maar blijft ie hangen op het allereerste scherm. En letterlijk, echt hangen! De complete laptop loopt vast, niks doet het meer!
Ik denk zelf dat het ligt aan dat mijn vriend Windows 7 HP 64 bit heeft. We hebben even gekeken naar de specs, maar de laptop van mijn vriend voldoet daar volledig aan. Ook een testje gedaan met canyourunit, alles perfect, behalve de OS. Ik denk dat het hier ook aan ligt. Wat moeten we doen? We zijn ten einde raad xd
 
Heb je een officiele versie?

Wat geeft canyourunit aan bij OS? Dat het probleem is dat je 64 bit hebt? Of een HP editie?

Heb je de drivers voor de videokaart e.d. helemaal up to date?
 
De kopie is origineel. Alles is up to date, en met een HP editie bedoel ik Home Premium, want het is natuurlijk een Acer laptop he! :p

Ik denk dat het ligt aan Windows 7 Home Premium 64 bit, we kregen namelijk een wit scherm en een "Het programma reageert niet meer" toen we de compatibaliteit op Windows XP SP2 zette. Dat is al meer dan een intro scherm die heel de laptop opblaast lol :p

Even gekeken in taakbeheer toen ik het spel opstartte en het geheugen gebruik werd per seconde meer en meer, en uiteindelijk was er dus zoveel RAM in gebruik dat alles vastloopt, en de laptop helemaal niks meer doet. Daar ergens moet het probleem zitten, de applicatie vraagt steeds meer geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan