emulator Dolphin

Status
Niet open voor verdere reacties.

pataap

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2012
Hallo,

Probleem 1:

Ik heb de emulator Dolphin en wil graag mijn wiimote aansluiten op mijn laptop (Asus N73s), maar bij aparaten staat nergens de applicatie "Bluetooth".
Ook als ik probeer te connecten dan word er ook niks aangegeven. Via de site heb ik al beide drivers van bluetooth geinstalleerd, maar nog geen succes. Kan iemand me hierbij helpen?

Probleem 2:

Op mn keyboard staan volume knoppen, maar die werkte eigenlijk vanaf het begin al niet toen ik deze kreeg. Ik dacht dat ik deze zelf aan/uit moest zetten, maar heb er eigenlijk nooit echt naar gezocht. Dit heb ik afgelopen tijd wel geprobeerd, maar ook zonder succes. Als iemand antwoord weet op deze vragen zal heel mooi zijn.

Alvast bedankt,

Patricia

"toen ik deze kreeg." -> Betekent dat dat het de laptop tweede hands gekocht hebt? Dan kan het zijn dat de vorige eigenaar bijv. Windows opnieuw heeft geïnstalleerd zónder ondersteuning voor die volumeknopjes.

Er zijn trouwens 2 soorten N73s: De N73sm en de N73sv
Welke is de jouwe? En welk besturingssysteem/Windows draait op die laptop?

[Overigens: Als Apparaatbeheer niets weergeeft m.b.t. Bluetooth én er is ook geen sticker met het Bluetooth logo op je laptop te vinden, dan is de kans huizenhoog dat je helemaal geen Bluetooth op die laptop hebt.]

Tijs.

Bijna geen enkele bluetooth adapter heeft de mogelijkheid met de wiimote te verbinden en zelfs als er een verbinding tot stand kan komen kun je vaak de wiimote niet uitlezen dus doet deze het niet.
Hier een lijst met Bluetooth adapters die het wel kunnen en wat meer informatie.

Wat betreft je toetsenbord, als de functietoetsen hierop niet reageren dan zijn niet de juiste drivers voor het toetsenbord geïnstalleerd.
Ga dus na welk toetsenbord je hebt en download van de fabrikant de drivers/software.

Nee ik heb deze zelf gekocht. Het is een V serie. Ook de driver van de keyboard heb ik geinstalleerd. Ik gebruik w7 64bits. De plakkertjes haal ik er meestal gelijk af, omdat deze zo lelijk los gaan. Dus helaas weet ik niet of er icoontje van was. Als ik Bluetooth in start intyp staat er wel "Bluetooth suite" en kom via zo in een leeg scherm.

Vervelend: Zie in de specificaties dat Bluetooth optioneel is. Dus als je het er niet bij besteld had (of als zodanig aangeboden door de winkel), dan zit Bluetooth er niet op:
Networking:
Integrated 802.11 b/g/n
Built-in Bluetooth™ V2.1+EDR (Optional)
Built-in Bluetooth™ V3.0 (Optional)
10/100/1000 Base T

Wat zegt Apparaatbeheer (=devmgmt.msc)?

M.b.t. harder/zachter: installeer ATKACPI driver and hotkey-related utilities en kijk of je er dan wel wat mee kunt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie.

Nou fijn dat mij dat niet aangeboden is dan. Bedankt Tijs. Ik heb hem gedownload. Na installatie opnieuw opgestart en bleek dat ik de Hotkey apart moest installeren. Deze gezocht en geinstalleerd, maar na opnieuw opstarten krijg ik een error: Can only be installed on Asus computers. Ik heb toch echt een Asus, maar goed. Deze werkt dus niet.

Wat bluetooth betreft, ik herinner me dat ik ooit van mijn vader een adapter heb gekregen, maar opgeborgen, omdat deze overbodig was bij mijn vorige laptop. Gelukkig heb ik deze terug gevonden en ga ik vanavond weer opnieuw proberen te connecten met mijn wii mote. Dus ik laat het nog weten.

Groetjes

Oh en bij aparaatbeheer staat: Bluetooth Module en Microsoft Bluetooth-enumerator

Laatst bewerkt:
Oke ik kon niet wachten met testen, maar deze blijkt niet te werken op mijn ASUS, wat en pech... nieuwe aanschaffen dus.
Iemand een een tip welke ik het beste kan kopen?

Ik heb al een link geplaatst met adapters welke zeker weten werken met de wiimote dus het beste pak je er daar één van ;)
Snap sowieso het punt niet helemaal, voor 50 euro heb je een wii, deze bouw je gratis om en je speelt alle games op het platform waar ze op horen.

Zou gewoon kunnen dat je nu al Bluetooth ingebouwd hebt (heb even gegoogled, en "Bluetooth Module" zou kunnen duiden op een ingebouwde bluetooth adapater).
Wil je het zeker weten, dan even dubbelklikken op Bluetooth module in Apparaatbeheer, gaan naar tabblad Details, kiezen voor "Hardware ID's" in het pull-down menu en ons melden wat er daarna in het vakje eronder verschijnt (kun je ook kopieren naar het klembord evt. en dan plakken in je volgende posting)

Stel dat je er inderdaad al een ingebouwd had, dan helpt dat natuurlijk niet met je originele probleem, omdat die Wiimote driver dan al had moeten werken na de eerste installatie ervan.

Tijs.

Nogmaals een wiimote werkt op bijna geen bluetooth adapters. Zeker niet op ingebouwde moduletjes.
Nintendo heeft gewoon crap hardware geleverd :)

Ik heb al wel een omgebouwde wii, maar een super crack tv, mijn laptop is qua beeld veel beter :p Dus spaar nog voor een betere tv (eentje zonder zoon doos achter zich).
Maar goed, dit is wat er bij hardware id's staat:

USB\VID_13D3&PID_3304&REV_0001
USB\VID_13D3&PID_3304

groetjes

Gefeliciteerd: Je hebt toch Bluetooth ingebouwd in je laptop zitten. :D
Helaas blijkbaar de verkeerde Bluetooth om direct met dat Wiimote te kunnen gebruiken, dat dan weer wel.

Tijs.

Hahaha, nouja pech dan.. maar fijn om te weten dat ik tóch wel bluetooth heb. Alleen zal ik er verder geen gebruik van maken denk ik.
Maar je zegt "direct". Betekend dat dat het met omweg wel kan?:D

Ik zeg 'direct' omdat (zie opmerkingen/links van grumbkow) alleen bepaalde Bluetooth chips bruikbaar zijn met die Wiimote drivers. Oftewel zijn tip blijft staan: Tik ergens een extra Bluetooth module op de kop waar wél die juiste chips in zitten. [Je zou dan de ingebouwde Bluetooth module kunnen uitschakelen in Apparaatbeheer, want 2 geactiveerde Bluetooth modules lijkt me vragen om problemen.]

Tijs.

Oke heel erg bedankt voor jullie hulp en moeite :)

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan