Emule (ezel)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik zou graag eens wat uitleg willen over Emule.
Mischien weet iemand een goede site waar wat staat geschreven of kan iemand gewoon kort maar krachtig vertellen wat ik moet doen om downloads te krijgen.

Kort verhaal, emule is geinstaleerd, rechtsonder in beeld zie ik staan not connected???

Als ik een rip of divx in emul plaats via bv. svcdplaza.com dan gebeurdt er eigenlijk niets, moet ik nou connecten naar een bepaalde server, doet het progje dat zelf, zoekt hij ook steeds meer servers....etc.

Grtjs jjw

In ga niet in detail uitleggen hoe je met emule moet werken, dat kun je ook makkelijk op internet googlen.

Stel eens een duidelijkere vraag/vragen over een onderdeel/werking?

Okee

Na installatie, moet ik dan bv. servers zelf zoeken en erin zetten of die dat helemaal zelf want Not Conected klinkt niet goed in de oren.

grtjs jjw

Ik heb ingevuld dat hij autmatisch moet starten als ik emule start. Hij pikt dan zelf een server uit die werkt. Dit kun je ook aanvinken bij voorkeuren, verbinding. Firewalls kunnen denk ik ook problemen opleveren.

Mijn excuus voor mijn vorig wat narrig getint antwoord, k'had nogal mot/irritatie om me heen...:(

Je moet ervoor zorgen dat er een server.met file in je emule/config map komt, deze word eenmaal aangemaakt geupdate door emule bij het connecten met servers of/en met andere clients. (mits je dat opgeeft in de opties)

Ook kun je emule dit zelf automatisch laten regel door'm bij het opstarten een link te laten downloaden. Dat kan door de adresses.dat(ook uit die config map) te editten met een text viewer en daar een server.met link in te zetten.

Dus of zelf een server.met downloaden en in een map schuiven of/en die server.met link in adresses.dat plakken.
Je vind een goede server.met door te zoeken met google naar "maurice serverlist".

Vergeet ook niet op connect te drukken links bovenin anders ben je alleenmaar aan het uploaden...

@Temptation, als ik die naam intik op google zie ik allerlei erotische servers en cracksites :D

Weet je zeker dat je niet OCBmaurice serverlist bedoelt?

Laatst bewerkt:
Servers

Nou buiten het feit om welke server het best werkt.....

Emul draait inderdaad nu, ik kan helaas niet op elke server komen vanwege mijn eigen beveiliging maar een hoop doen het wel.

Eenmaal een keer op connect gedrukt en emul doet nu ineens allerei servers automatisch aanvullen en begint spontaan met download van al een aantal bestanden die ik graag wou hebben.

Kun je nu bv. ook zoeken via Emul naar bv. films of net als Kazaa iets wat gerichter zoeken naar bv. Partition magic 7.

grtjs jjw

Tuurlijk, je kunt gewoon bij "zoek" intikken wat je zoekt. Eigenlijk hetzelfde als bij kazaa. En bij overdrachten zie je hoe ver hij is. Kan soms heel lang duren voordat iets start (dagen) omdat niet elk aanbod groot is en/of nederlands.;)

Hmm

ik denk ook dat ik daarom ooit begonnen ben met dit topic.

Ik was al een aantal dagen aan het wachten voordat er maar wat gebeurden.

Bedankt allemaal voor de reacties.....

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan