Emule hoge ID, geen grote servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Goedemorgen,

Jawel, ook in ben me gaan verdiepen in onze router:D

Het volgende is het geval.
Ik heb de poorten die nodig zijn voor emule opengezet en bij ip adres heb ik het ipadres (verkregen met ipconfig) van pc1 ingevuld.

Nu is het zo dat beide pc's een hoge ID hebben, maar dat pc2 niet op de grote servers komt. Pc2 krijgt de melding "schijnt volledig bezet te zijn". Toen pc2 nog laag ID had was dit nooit het geval.

Wat nu te doen? IP adres van pc2 ERBIJ zetten lukt niet want dan overlapt de range zegt hij. En terug naar lage ID gaat ook niet voor 1 pc.

Graag niet te moeilijke uitleg :o

O ja, het is een sweex multipc router.

Laatst bewerkt:
Misschien hoef je, je niet te verdiepen in de router:)

Omdat alles op pc1 wel werkt en op pc2 niet zou het probleem ook bij een firewall kunnen liggen. Staat deze toevallig aan en is deze niet goed ingesteld?

In eMule kan je ook de poorten testen en kijken wat er niet goed staat. Dit is mogelijk via voorkeuren->verbindingen->test poorten.

Kijk even hoe alles daar staat ingesteld.

Het zou ook nog te maken kunnen hebben met de hoeveelheid die je deeld. Alles wat je download deel je ook dus dit kan een verschil zijn tussen pc1 en pc2.

Pc2 gebruikt geen firewall maar werkt wel met emule 0.30c . Daarin kun je geen poorten testen (niet gevonden tenminste).

Gisteren wel de nieuwste versie geinstalleerd, maar die loopt nu na het opstarten vast (daar gisteren wel de poorten getest en alles was goed).

Pc2 deelt veel meer dan pc1.

Helaas. Dus je kunt niet in de router 2 ip adressen toevoegen of heeft dat geen nut?

Ik probeer nu de oude versie te verwijderen en hoop dat de nieuwe dan niet vast loopt.

Edit: Die nieuwe versie geeft nog steeds problemen. Dit ga ik eerst uitzoeken.

Alvast bedankt.:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Pc2 gebruikt geen firewall maar werkt wel met emule 0.30c . Daarin kun je geen poorten testen (niet gevonden tenminste).

Gisteren wel de nieuwste versie geinstalleerd, maar die loopt nu na het opstarten vast (daar gisteren wel de poorten getest en alles was goed).

Pc2 deelt veel meer dan pc1.

Helaas. Dus je kunt niet in de router 2 ip adressen toevoegen of heeft dat geen nut?
Dat met die 2 IP-adressen weet ik niet. Je zou het kunnen proberen.

Inderdaad proberen om toch de nieuwste versie te installeren. De reden van het vastlopen kan zijn dat er veel wordt gedeeld. Dit moet allemaal worden opgezocht.

Welke windows versie heb je?
Is deze wel geschikt voor de nieuwste eMule versie?

Dit is de foutmelding die ik krijg: Dit moet ik eerst zien op te lossen.

adressesdat.jpg

En ik gebruik xp.

Ok, heb nu een serverlijst in adresses.dat geplaatst en die foutmelding is weg.

Sterker nog!! Ik ben op een grote server :thumb:

Bedankt voor het meedenken.:D

Die foutmelding is geen probleem. Even de bla omhoog schuiven en op "OK" klikken. Er staat bij voorkeuren->servers ergens een wel of geen vinkje. Door dit vinkje krijg je deze melding. Even het goede vinkje opzoeken en weghalen (of neerzetten. Dit weet ik niet precies). Dan ben je van de melding af.

Dat kan ook. Ik ben blij dat het is gelukt:thumb:

Als je slim ben zet je een paar servers neer.
Kijk ook even bij voorkeuren->verbindingen (of servers) na hoeveel keer dode servers worden verwijderd. Zet dit hoger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan