emule legaal of illegaal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
als ik iets download van emule is dit dan illegaal of legaal ?

http://www.digimuziek.nl/legaal.htm

bij bovenstaande site staat dat muziek downloaden wel mag maar bv een spelletje weer niet.

en dat je geen kopieeen mag maken voor de verkoop maar dat wist ik al

en kunnen ip adressen vrijgegeven worden om bv downloaders een rechtszaak of boete aan te smeren ? zoja dan ga ik emule maar niet op

wat ook belachelijk is downloaden mag wel maar sharen weer niet en dat is idioot dat als je bedenkt dat als je iets download gelijk weer andere gebruikers iets van jouw juist sharen.

Emule is illegaal. Zoals de meeste peer 2 peer clients.

Nee. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd zijn

Klopt ook niet helemaal, voor eigen gebruik klinkt leuk maar mag eigenlijk ook niet. Alleen als je het natuurlijk leggaal aanschaft. In de winkel bv.

Zoals ik al zei Peer To Peer. Zelfs jij kan zie wie er aan jou hangt met zijn/haar ipadres. Dus geldt ook voor jou.

Peer To Peer maak gebruik van shares. Je maakt een map in jou pc eigenlijk open voor de hele wereld. (Leuk he die Hackers?) Enne tuurlijk downloaden mag maar ligt er net aan wat het is ;)

Goed genoeg? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan