emule low id

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik probeer om van mijn low ID in emule af te komen,maar het schijnt me niet te lukken.De TCP test mislukt keer op keer.

Ik heb: emule versie 0.44d. , windows XP sp2 , een thomson speedtouch 510 multi pc modem , geen firewall.

Het modem werkt ook als een router en heb hiervoor dan ook bij de NAPT instellingen de poorten aangepast voor emule.(TCP 4662 en UDP 4672)

Op het web heb ik verschijdene links gevonden over dit onderwerp met altijd het gewenste resultaat(hi ID) na het instellen van het modem/router.

Ook zou zone alarm problemen kunnen geven,dus heb ik een schone OS install gedaan..........zonder resultaat:confused:

Ik blijf dus maar mislukte TCP tests krijgen,zonder xp firewall(staat echt uit),zonder zonealarm,en met aangepaste router instellingen.

Wie weet nog mogelijkheden om iets met instellingen ed. te doen om zo toch van het low ID af te komen.

Geplaatst door hjllo

Het modem werkt ook als een router en heb hiervoor dan ook bij de NAPT instellingen de poorten aangepast voor emule.(TCP 4662 en UDP 4672)
Alles klopt gewoon!
Het enige wat ik je nog kan vragen is: heb je de poorten gerelateerd aan het ip-adres van de pc waarop emule draait?

En als je dat dan doet die poorten aan het ip adres kopellen houd er dan rekening mee dat dat eigenlijk het beste werkt als je de pc een vast ip adres zou geven bij de router.
Dus niet een DHCP toegewezen adres maar een adres daar buiten.
Dan pas komt NAPT goed tot zijn recht.

Ik heb nu alles geprobeerd,ook het statisch IP adres,outside en inside IP adressen(ik heb zowat elk adres geprobeerd dat ik in de router kon vinden)

Het is trouwens een speedtouch 510 /4.2(mocht het van belang zijn)

Ik heb ook de links geprobeerd en heb klakkeloos de stappen gevolgd voor het forwarden van poorten.

Maar ik blijf TCP test failures houden.

Na nog meer adressen geprobeerd te hebben denk ik dat ik nu echt door mijn opties heen ben.:confused: :confused:

Ik snap het echt niet meer.:o

Nou als je dan echt alles geprobeerd hebt dan kunnen we maar 1 ding nog bedenken, de downloads die je kiest hebben helaas gewoon een low id mee gekregen of er zijn te weinig bronnen.

Iets anders kan ik niet meer bedenken.

zet ook poort 4661 open, en save je instellingen aan linker zijde in je speedtouch modem (config)...

Mike

image002.jpg

Het IP wat hier wordt weergegeven is toch het modem adres?

Maar ik krijg bij TCP/IP analyzer het volgende bericht:

"Your IP (62.21.173.52) appears to be behind a web proxy server (213.218.65.18) and results shown might not be for your system."

Het adres 62.21.173.52 was ik al eens eerder tegengekomen,maar wist niet wat ik er nu mee aan moest.

Het adres van de pc zelf is 10.0.0.153.
Mischien is het voor een kenner nu duidelijk wat er mis is gegaan en wat ik wel moet invullen?????

www.emulenl.com kijk even bij forum daar vind je deze post,

Misschien heb je er wat aan,

Mike

Q: Speedtoch - Thomson 510
A: Zorg er voor dat je de laatste firmware hebt gedownload en geinstalleerd. Je kun dit modem via telnet en/of met je browser aanpassen.
Als voorbeeld geven we de standaard 4662 en 4672 poorten, maar je moet de poorten nemen die je in het Emule programma aangeeft.
Browser opstarten.
In de adresbalk "10.0.0.138" typen -> Enter.
1)Klik aan de linkerkant op ADVANCED.
2)Kies nu aan de linkerkant -> NAPT.
3)Klik nu op –> NEW
4)Kies bij protocol voor: TCP 4662 of UDP 4672
5)Vul bij inside IP = het IP van je PC =10.0.0.XX
6)Vul bij outside IP = het IP wat je van je provider gekregen heb. ( Je mag hier ook 0.0.0.0 laten staan )
7)Klik op de onderegel op APPLY
8)Klik linksboven op SAVE ALL
Hoe kom je achter het IPadres van je provider??
Kijk hier www.watismijnip.nl
Hoe kom je achter het IPadres van jouw PC ??
Open de ,,OPDRACHTPROMPT,, en typ achter C:\IPCONFIG
Het ziet er als volgt uit:(Klik op het plaatje voor vergroting)

Oude Speedtouch
Hoe start je een Telnet sessie naar het modem ?
1)Log via telnet in op je modem:
2)Klik op "Start" - "Run" (of "Uitvoeren")
3)Type: "telnet 10.0.0.138" (zonder de aanhalingstekens) en druk op enter.
4)Login op het modem:
5)Voer als user naam "User" in (tenzij je deze ooit veranderd hebt, vul dan de relevenate gegevens in)

Kopieer de volgende tekst in je Telnet:
nat create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=4672 outside_addr=0 outside_port=4672
Enter
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=4662 outside_addr=0 outside_port=4662
Enter
nat save

:D
Ik had ook het probleem met een "low ID" .
De settings in de speedtouch gezet en het werkt. Bedankt eindelijk een goede oplossing.

Ton

Geplaatst door piepenbm
www.emulenl.com kijk even bij forum daar vind je deze post,

Misschien heb je er wat aan,

Mike

Q: Speedtoch - Thomson 510
A: Zorg er voor dat je de laatste firmware hebt gedownload en geinstalleerd. Je kun dit modem via telnet en/of met je browser aanpassen.
Als voorbeeld geven we de standaard 4662 en 4672 poorten, maar je moet de poorten nemen die je in het Emule programma aangeeft.
Browser opstarten.
In de adresbalk "10.0.0.138" typen -> Enter.
1)Klik aan de linkerkant op ADVANCED.
2)Kies nu aan de linkerkant -> NAPT.
3)Klik nu op –> NEW
4)Kies bij protocol voor: TCP 4662 of UDP 4672
5)Vul bij inside IP = het IP van je PC =10.0.0.XX
6)Vul bij outside IP = het IP wat je van je provider gekregen heb. ( Je mag hier ook 0.0.0.0 laten staan )
7)Klik op de onderegel op APPLY
8)Klik linksboven op SAVE ALL
Hoe kom je achter het IPadres van je provider??
Kijk hier www.watismijnip.nl
Hoe kom je achter het IPadres van jouw PC ??
Open de ,,OPDRACHTPROMPT,, en typ achter C:\IPCONFIG
Het ziet er als volgt uit:(Klik op het plaatje voor vergroting)

Oude Speedtouch
Hoe start je een Telnet sessie naar het modem ?
1)Log via telnet in op je modem:
2)Klik op "Start" - "Run" (of "Uitvoeren")
3)Type: "telnet 10.0.0.138" (zonder de aanhalingstekens) en druk op enter.
4)Login op het modem:
5)Voer als user naam "User" in (tenzij je deze ooit veranderd hebt, vul dan de relevenate gegevens in)

Kopieer de volgende tekst in je Telnet:
nat create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=4672 outside_addr=0 outside_port=4672
Enter
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=4662 outside_addr=0 outside_port=4662
Enter
nat save

Wat denk je wat ik de afgelopen dagen allemaal heb ingevoerd:D ,Dit is het standaard verhaaltje dat in elke FAQ voorkomt.

En de oude methode werkt niet met mijn modem

"Failed to create static NAT entry"

"unknown command"

i.e.g één tevreden klant/gebruiker...misschien kan TOnk je verder helpen.

Mike

Haal router er eens tussenuit en sluit de boel direct eens op eén PC aan en kijk of je dan wel HighID krijgt

Mike

Het is eem modem/router in 1.:D

Ik heb gisteren DHCP spoofing toegepast(de NAT omzeild) maar de TCP test geeft nog steeds een fout.

Ik stop er gewoon mee;)

Die foutmelding wordt bedacht omdat je toch iets niet goed invult in de router NAT instellingen.

Staan er meerdere computers achter de router?
Heb je alle velden wel ingevuld?

Hier een zelfgemaakt word bestandje met een korte uitleg.

HIER <----klik

Ik ga het allemaal even doorlezen,alvast bedankt voor het mee denken:thumb:

Ik heb het even doorgenomen maar ondanks jullie welgemeende hulpvaardigheid,vertellen julie links het zelfde als in elke FAQ over dit onderwerp(is ook in dit topic al meerdere malen naar voren gekomen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan