Emule "stikt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Systeem Vista

Ik gebruik al jaren Emule zonder problemen, de laatste tijd gaat Emule na een paar uur downloaden heel traag en gaat volledig plat.
Door de computer opnieuw te starten kan ik weer opnieuw beginnen.
Herkent iemand dit verschijnsel?

Systeem Vista

Ik gebruik al jaren Emule zonder problemen, de laatste tijd gaat Emule na een paar uur downloaden heel traag en gaat volledig plat.
Door de computer opnieuw te starten kan ik weer opnieuw beginnen.
Herkent iemand dit verschijnsel?

zelf werk ik met Utrorrent (films, games, muziek en software)(www.utorrent.com) & Limewire (muziek)
ik heb eerder wel gebruik gemaakt van emule, maar het beviel me niet..

staat er ergens ook een optie van seeds/bans herstellen/ververssen (refresh) of iets dergelijks

Dank voor uw reactie. Zover ik kan na gaan zit er geen refreshknop in Emule.
Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest met Emule, kon weken aan één stuk downloaden, dus zoek ik een oplossing voor dit Emule's probleem.

Laatst bewerkt:
Dank voor uw reactie. Zover ik kan naaan zit er geen refreshknop in Emule.
Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest met Emule, dus zoek ik een oplossing voor dit Emule's probleem.

oke,
al rechtermuis op de download geprobeert? en dan refresh seeds/peers/tracker (Tracker bij werken) ?

Ik kan niet vinden waar de downloadknop op Emule zit. Wat bedoelt u precies?

Ik kan niet vinden waar de downloadknop op Emule zit. Wat bedoelt u precies?

u hebt een bestand aan staan die aan het downloaden is, klik daar met de rechtermuis op, en kies iets van herstel peers/seeds/tracker of iets dergelijks

Ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt bij eMule. Ik had dus probleem met heel de werking van de programma. Ik bedoel ik wist niet hoe en wat. Ik weet dat bij eMule is mogelijk om verschillende servers op te zoeken. Dat vond ik fijn. Maar heel de werking vond ik gewoon... ja moeilijk.:confused:. Daarom gebruik ik Azureus:thumb:. Die is ook wat sneller dan eMule.

Als moet, na wat googlen, dat het probleem van dichtslibben, een Router (Zyxel met provider Telfort) probleem kan zijn.
Met deze wetenschap ga zelf nog even "sleutelen".

Meestal komt het met zo'n 150 K/Bs naar binnen, maar ik heb begrepen dat Emule heel veel connecties maakt.
Deze heb ik nu drastisch geknepen en het lijkt nu beter te gaan.

Daarnaast download ik ook van een newsserver en ik vermoed nu dat alles bij elkaar net even te veel wordt voor mijn computer, want ook al slibt Emule dicht, ik kan toch gewoon blijven internetten.
Maar mijn computer moet daarna nog alles uitpakken en verwerken, dus het is een komen en gaan van bestanden.

Omdat ik dit al weer een jaar doe met deze computer, vermoed ik dat ik de C: maar eens moet formateren.

Maar daar is moed voor nodig.

Laatst bewerkt:
Meestal komt het met zo'n 150 K/Bs naar binnen, maar ik heb begrepen dat Emule heel veel connecties maakt.
Deze heb ik nu drastisch geknepen en het lijkt nu beter te gaan.

Daarnaast download ik ook van een newsserver en ik vermoed nu dat alles bij elkaar net even te veel wordt voor mijn computer, want ook al slibt Emule dicht, ik kan toch gewoon blijven internetten.
Maar mijn computer moet daarna nog alles uitpakken en verwerken, dus het is een komen en gaan van bestanden.

Omdat ik dit al weer een jaar doe met deze computer, vermoed ik dat ik de C: maar eens moet formateren.

Maar daar is moed voor nodig.

Ik bedoelde eigenlijk, hoe groot is de file (zijn de files) die je download?

De file grootte loopt van cd tot dvd formaat dus van .... tot 4 gb.

Door te googlen ben ik al wel achter gekomen dat Emule veel binnen slurpt.
Maar ook als ik Emule niet aanzet en alleen via Grabbit films ophaal van de nieuwsserver, dan ontstaat er nu ook problemen.
Daarom ga ik mijn aandacht verleggen naar mijn (1 jaar oude) pc. Misschien moet die eens goed opgepoetst (geformatterd) worden.

En om het nog wat ingewikkelder te maken kan het ook Telfort zijn die vind dat ik te veel ophaal, althans dat staat ook op internet geschreven, dat dit mogelijk zou zijn.

misschien ben je over je download limit heen?
of is de snelheid te zwaar voor je modem/router, waardoor hij afsluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan