Emule

Status
Niet open voor verdere reacties.

dalt005

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
Kan ik vlugger films downloaden op Emule want dat duurt dagen en dagen.

ik gebruik bittorrent of limewire.
gaat redelijk snel.
wil nogal eens verschillen

Controleer even alle instellingen.
- Router.
- Firewall (Zone Alarm en eMule gaan niet goed samen).

Bij eMule zit ook een poortentest (in eMule: voorkeuren->verbindingen). Probeer die ook even.

Ja moet ik dan firewall uitzetten? zone alarm heb ik niet maar ik werk wel met 2 pc's (netwerk)

Zet de firewall niet uit. Als je er één hebt (ook al is het geen zone alarm) vertel dan even welke (in windows xp SP2 zit ook een firewall).

Hoe is het netwerk verbonden (router, hub of anders)?

In windows xp (met SP2) zit een firewall. Deze kan je even instellen. Ga naar start->configuratiescherm->beveiligingscentrum->windows firewall->uitzonderingen->programma toevoegen. Zoek daar eMule op en voeg die toen.
Het zou ook kunnen dat eMule al bij uitzonderingen staat, maar dat het vinkje er niet staat. Controleer dit even. Er hoort een vinkje te staan om het programma toegang te geven.

Als je een film download, is die dan vaak beschikbaar (bronnen)? Als die niet veel beschikbaar is, klopt het dat het lang duurt.

Heb je die poorttest al gedaan?

Ja alles wat ge zegt is juist dat heb ik nagekeken.
Maar weet ge soms geen ander program om fillms te downloaden? Ik heb al geprobeerd met sharaezamaar dat vind ik ook niet al te goed.

eMule is goed voor films, Shareaza redelijk. Verder heb ik ervaring met Ares. Deze is minder goed voor films. Er zijn redelijk veel verschillende, maar let op spyware en andere troep.

Hier een overzicht met welke schoon en niet schoon zijn: http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/

hoe lang doe je al mee met emule.

als je pas begonnen bent moet je nog credits opbouwen, dit doe je door up te loaden naar anderen.

hoe meer credtis en hoe meer bestanden gedeeld, hoe sneller het gaat.

als je upload naar anderen wordt dat bij die ander vastgelegd. Je hebt dan credits bij die persoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan