• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"." en "," in dataforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

hadylana

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2017
HELP

Ik wordt bijna gek, omdat ik het probleem niet kan vinden...
Ik heb in excel een tabel en als ik vanuit die tabel op forms druk krijg ik een perfect data form. Als ik daar getallen ingeef doormiddel van het numeriek toetsenbord en daar dus "." gebruik wordt die "." mooi omgezet naar een ",". Dus land instellingen en excel instellingen zijn ok.

Als ik nu in deze sheet een macro laat lopen om dat dataform op te roepen door een knop op de sheet, werkt dit wel allemaal, alleen wordt de "." niet meer omgezet naar ","

Ik begrijp echt niet waarom die instellingen veranderen door die macro te gebruiken.

Misschien ook belangrijk, de macro die ik gebruik :

Sub CompleteDataForm()
ActiveSheet.Protect UserInterfaceOnly:=True
ActiveCell.Select
ActiveSheet.ShowDataForm

End Sub

Het is vast iets dom, maar ik vind het niet!

Alle tips welkom dus :-)

Hoi hadylana,
Welkom op het forum:thumb:
Een woordje extra uitleg bij de vraag van Vena
Het is een goede gewoonte om een gelijkend vb bestandje te posten met wat Jan en Katrien gegevens. (zonder gevoelige info dus)
Deze ActiveCell.Select is in voetbaltermen Geef de man met de bal de bal???:confused:
Ps:Vena is heel lief maar soms wat kort van stof.:D

Oh geen probleem hoor :-)

Ik hou wel van duidelijke taal, dan snap ik tenminste wat er verwacht wordt..

Ik heb het bestand doorgemail :-)

Misschien ook niet onbelangrijk, dit gebeurde niet toen ik het bestandje maakte. Toen verliep alles prima, maar nu ik het na enkele dagen opnieuw open, doet het probleem zich voor.....

Lang van stof geeft alleen maar ruis. Waar is het bestandje te vinden? Onderling mailcontact is niet wenselijk voor het nut van dit forum.

Hoi hadylana,
Buiten het feit dat ik niet met deze (ingebakken) excel forms zou werken. (maar wie ben ik?)
Hier heb je een link naar een klein portable progje via we transfer (te groot om hier te posten)
Ik heb het progje een paar jaar terug gemaakt voor een gelijkaardig probleem.
Ik heb hier op het forum al een paar mensen mee kunnen helpen.
Link:https://we.tl/Z43cQoM6jG
Ik heb het getest op uw vbtje en het werkt.
Hoe werkt het :
Open mijn portable progje, druk op USA vlag en werk in het bestand, ben je klaar druk op de Nederlandse vlag en sluit het progje af.
En,
Activate & Select zijn meestal niet nodig
Code:
Sub CompleteDataForm()
With Sheets("TranslationCosts")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.ShowDataForm
End With
End Sub

Hoi gast0660,

Ik heb het bestand opgehaald, maar ik kan het niet openen. Misschien ook belangrijk ik ben geen administrator op mij pc dus ik kan ook niks instaleren.
:-(

Hoi hadylana,
Tja, nu weet het niet echt.
Het progje is portable, je hoeft niets te installeren.

Laatst bewerkt:
Gebruik dit maar eens.

De punt van je numerieke toetsenbord wordt een komma (ook bij het oproepen).
Mochten er een datum staan wordt deze in Nederlands formaat gezet ipv Amerikaans.

Code:
Sub hsv()
activesheet.unprotect
 With Application
   .Goto Cells(1)
   .CommandBars.FindControl(, 860).Execute   'ShowDataForm
 End With
End Sub

Super!! Werkt echt perfect! Dankjewel :-)

Misschien nog een idee hoe ik het dataform op een nieuwe invoer laat starten ivp het eerste record en dan op new moeten klikken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan