En nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clau444

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Hoi!!

Ik weet niet of ik in de juiste categorie zit. Maar ik wil mijn laptop draadloos verbinding laten maken met een Orange Livebox voor draadloos internet. De laptop is in het bezit van een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network kaart. Ik heb er echt geen verstand van dus heb een handleiding van http://orangewifi.xlphp.net/ optie 2 uitgeprint en ik wilde deze uitvoeren. Als ik op de netwerkverbinding klik en dan ga naar geavanceerde instelling wijzigen ga, verwijzen ze me naar het tabblad "Draadloze netwerken" maar heel dit tabblad ontbreekt. Ik heb de volgende stappen ook al uitgevoerd:

Als u de service Wireless Zero Configuration wilt starten, gaat u als volgt te werk:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ %SystemRoot%\system32\services.msc /s, en klik op OK.
2. Dubbelklik op Wireless Zero Configuration.
3. Klik in de lijst Opstarttype achtereenvolgens op Automatisch en op Toepassen.
4. Klik in het gedeelte Status van service op Start en klik op OK.

Dus de wireless zero configuration staat aan. Op de livebox heb ik op de Reg knop gedrukt. Waarom kan ik geen verbinding maken en waarom mist het tabblad Draadloze netwerken?

Alvast bedankt!!

Kan je meschien dit scherm vinden (rechtsonderin je beeld:) Toevallig ben je niet de enige die van orange de livebox heeft .. zoals je op de screenshot ziet.

67520583bq7.jpg
werkt 'ie niet? klik hier

Anders moet je even FN + F2 (meestal) indrukken, waardoor je netwerk kaart geactiveerd word (wel zodra je in dat scherm komt)

Als dat niet lukt, kijk dan of je via netwerk locaties het draadloze netwerk scherm erbij kan toveren.

Ik bezit ook een livebox en ik kan daarmee alleen draadloos als ik ook voor de livebox een netwerkkaart aanschaf.

Het is maar een gok, maar weet je zeker dat je die hebt? Ik dacht ook dat ik gewoon draadloos kon, maar dat bleek toch neit het geval, daarvoor moest ik eerst een kaart kopen voor in de livebox zelf (heb altijd bedraad gewerkt). En uit ou verhaal kan ik neit goed opmaken of je de livebox al als draadloos pakket hebt aangeschaft.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben daarin niet duidelijk geweest inderdaad. De livebox is geleverd met een PMCIA kaart. Ik heb op de laptop al een jaar draadloos internet via de bijgeleverde usb dongle. Die maakt ook contact met de PCMIA kaart. De usb dongele is vrij groot en ik mis daardoor continue een usb poort dus wil ik overstappen naar de netwerk kaart van de laptop zelf.

Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen. Ik heb meerdere malen de wizard draadloze netwerken instellen gebruikt en daardoor stonden de instellingen denk ik verkeerd. Ik heb de netwerk kaart van de laptop verwijderd via systeembeheer en via hardware toevoegen weer opnieuw gezocht en geinstalleerd (om de instellingen van de wizard weg te krijgen). Toen heb ik alles opnieuw ingesteld volgens de internetsite die ik eerder vermeld heb, van orangewifi.....

Ik heb alleen nog 1 probleem. Ik heb alleen internet verbinding als ik de wireless configuration aanzet. Maar als ik de computer uitzet en later weer opnieuw start dan moet ik weer de wireless configuration aanzetten. Is er misschien een optie dat hij meteen bij het starten van windows opstart zodat ik zonder wat te doen direct internet verbinding heb? Als is de wireless configuration heb gestart dan staat hij bij msconfig wel auomatisch opstarten. De optie automatisch staat bij de instellingen van wireless configuration ook aan, maar toch moet ik het handmatig aanzetten nu. Weet je misschien waar ik dat kan instellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan