En toch snap ik het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Raymond Bos
Kerio eraf weer een test gedaan.....en toen was alles STEALTH!!
Geplaatst door ZipPe
Ja :D Windows Firewall staat er om bekend dat hij heel goed is in het blokken van inkommende data

Daar gaat me zojuist een lampje branden :o

Je had zonder Kerio alles stealth, daarom nam ik aan dat Windows FireWall nog actief is.. Zou haast wel moeten :confused:

Zet die maar eens uit in services als dat zo is, samen met security center.. Die heb je niet nodig als je andere gebruikt en daar zou het eens aan kunnen liggen als Windows zijn eigen firewall moet laden en dan zone alarm nog eens erbij..

Heb net even de tijd opgenomen vanaf het geheel opstarten van de pc, 1 min+25 seconden. Ook niet echt een quickstart, maar wat ik al eerder meldde, dat deert mij niet. Daarbij vermeld dat er dan nog geen (kabel)verbinding is, die zet ik altijd uit als ik de pc afsluit.

Mijn msconfig:

Opstarten.jpg

Wat ZipPe meldt zou ook nog kunnen. Wat ik me trouwens niet voor kan stellen aangezien jij wel weet dat je niet allebei de firewalls moet laten opstarten cq moet laten draaien. :)

(Misschien staat die XP-firewall per ongeluk wel aan, met het updaten van Windows wil dat wel eens gebeuren heb ik gelezen...)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ZipPe
Ja :D Windows Firewall staat er om bekend dat hij heel goed is in het blokken van inkommende data, alleen is hij daar tegen weer erg slecht in het blokken van uitgaande data.

Klopt, net even een leaktest gedaan en die kan zonder problemen een connection maken ondanks de Windows Firewall!
Maar goed dat terzijde.
Ik heb nou eens goed op zitten letten en het gaat dus zo.
Avast start op en is dan nog niet actief. Dat duurt bijna een minuut waarna de firewall gelijk opstart!

Zone Alarm start veel eerder en is al actief voor dat je beeld hebt zeg maar bv. indien je wachtwoord gebruikt komt eerst je inlog scherm, daar is ZoneAlarm cq Avast al gestart omdat het sevices zijn.. De programma GUI's starten in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Waar jij naar kijkt (Ik denk de Sys Tray Icoontjes) zijn dus de GUI's (graphical user interface) die aan het laden zijn en daar is Avast inderdaad sneller mee dan ZA.. Op het moment dat Windows bijvoorbeeld zegt "Je instellingen worden geladen"
zijn beide programma services reeds lang gestart en actief..

STARTUP ORDER FOR WINDOWS NT4/2000/XP

1. BootExecute
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\BootExecute
2. Services :)
3. User enters a password and logon to the system
4. UserInit
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\UserInit
5. Shell
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell
6. All Users-RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
7. All Users-Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
8. All Users-RunOnceEx
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
9. All Users-RunEx
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunEx
10. Current User-RunOnce
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
11. Current User-Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
12. Current User-RunOnceEx
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
13. Current User-RunEx
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunEx
14. Common Startup Folder
15. Startup Folder

:thumb:

Okay, nog even een update.
Ik heb de opstarttijd nu kunnen reduceren tot 1.46.
Het wachten is toch gewoon op Avast.
Maar ik geloof dat ik maar voor die 1.46 ga:)

En nog een update:p
Vanmiddag nieuw modem gekregen van Casema i.v.m. digitale telefonie. En wat denk je?
Opstarttijd 1.14......:thumb:
Soms snap je het gewoon niet.

Nah, jij ook weer blij. :thumb: Bij mij komt echt ZA als laatste maar Avast zoekt al wel gelijk naar updates zodra ik dat bolletje zie draaien, dat zal ook wel tijd nemen. Mooie uitleg van Ikself. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan