En weer een opstart-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik heb gisteren het volgende systeem gebouwd:

Moederbord AOpen AK79G Max met nForce2 chipset
Voeding 300W merkloos
Processor AMD Athlon 2500+ Barton met CoolerMaster koeler
Geheugen 512mb PC3200 Kingston
Videokart GeForce FX5200 256mb
Harddisk 80Gb Maxtor

Na alles in elkaar gezet te hebben en een CMOS clear startte het systeem zonder problemen op, alles werkte, bios goed ingesteld en Windows XP Pro incl. SP2 geinstalleerd, uiteraard eerst de HD volledig geformatteerd als NTFS.
Installatie verliep voorspoedig en zonder een enkel probleem en het systeem draaide daarna normaal.

In apparaatbeheer bleken toen nog een aantal drivers te missen, m.n. de Lan en Audio.
Ook deze vanaf de bijbehorende CD geinstalleerd en daarna alles 100% in orde.

Het systeem een tijdje laten draaien, een paar keer opnieuw opgestart, alles goed en het systeem toen uitgeschakeld.

Vanmorgen wilde ik weer opstarten maar nu is er toch een probleem:

De machine gaat aan, ik hoor keurig 1x de bekende bios-beep, er verschijnt beeld, het aanmeldscherm van AOpen met daarop aangegeven de herkende CPU, videokaart, geheugen maar dan stopt de boel...
Het scherm blijft keurig staan en zichtbaar, maar verder gebeurt er niets meer. Ook kiezen voor DEL voor bios-setup geeft geen enkel resultaat, opstarten vanaf CD gaat ook al niet meer...

Ik heb het inmiddels geprobeerd met een andere voeding en ander geheugen maar ook dat heeft niet geholpen...

Probleem is inmiddels opgelost.
Een defecte cd brander bleek het probleem te veroorzaken:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan