en weg is de draadloze netwerkadapter...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKorving

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo,

Een merkwaardig probleem, waar ik na veel puzzelen nog niet uit ben. Ik ben mijn netwerkadapter "kwijtgeraakt" en het lukt niet om de boel aan de gang te krijgen.

situatie:

- Acer Aspire 7720 Notebook met Vista Home Premium
- Volgens site van Acer zit hierin een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN network connection, supporting Acer SignalUp™ with InviLink™ Nplify™ wireless technology , of een Intel® PRO/Wireless 3945ABG Wi-Fi CERTIFIED® network connection, supporting Acer SignalUp™ wireless technology
- de laptop heeft een aparte knop om het draadloze netwerk in- of uit te schakelen, met een oranje led.
- thuis een draadloos netwerk via een linksys router. Dit netwerk functioneert geheel, deze post wordt via dat netwerk verstuurd (andere laptop).

Probleem:

Van het ene op het andere moment is het draadloze netwerk niet meer beschikaar en komt de laptop met de mededeling "nieuwe hardware gevonden". Hierbij krijg ik de keuze om stuurprogramma's te zoeken, Later opnieuw vragen en "annuleren". Logisch is om het stuurprogramma te zoeken en te installeren, maar helaas, dan moet ik een de schijf van de netwerkcontroller invoeren. Die heb ik niet, dus kies ik hier voor de optie "andere installatieopties weergeven". Met de optie "handmatig naar sturprogramma's zoeken" kan ik vervolgens naar de driver verwijzen die ik van de Acer-site heb afgehaald (ook geprobeerd met de versie van de intel-site). Op deze manier lukt het echter niet om een stuurprogramma te installeren. (Uw netwerkcontroller kan niet door windows worden geinstalleerd).

Op het moment dat dit probleem zich voordoet, verschijnt in Apparaatbeheer onder overige apparaten een waarschuwing in geel met de omschrijving "netwerkcontroller". Dit zal verband houden met de zogenaamde nieuwe hardware. Als ik handmatig een stuurprogramma van Intel hieraan koppel, wordt de controller geinstalleerd en geplaatst onder Netwerkadapters. Dan lijkt het goed, maar dat is het niet. Nog steeds geen oranje lampje bij de draadloos-schakelaar, geen netwerk, en geen internet.

Dit probleem heeft zich een aantal keren eerder voorgedaan, en dat kon ik oplossen door de computer bedraad aan de router te hangen en zo een internetverbinding te maken. Wat er dan precies gebeurde liet de computer niet zien, maar het probleem was dan wel weer voor een tijdje opgelost. Maar nu lijkt het hardnekkig, en krijg ik de boel niet meer aan de praat.

Teruggaan naar een herstelpunt van voor het probleem werkt niet. Ik heb zelfs een complete backup van de systeembestanden (via eRecovery Managament van Acer) teruggezet. Ook dat hielp niet.

Een lang verhaal, maar ook een lastig probleem. Wie o wie kan mij op weg helpen, of beter nog: wie heeft de toverspreuk om mijn laptop te herstellen?

Danny

Heb je de andere netwerkadapter drivers nog geprobeerd, want bij acer maken ze wel eens fouten door naar de verkeerde drivers te verwijzen.

Download anders even Everest op onderstaande site kun je nakijken wat voor hardware er in je laptop zit verwerkt.

EVEREST HOME EDITIE

Ik heb ook problemen gehad met mijn wlan van de acer 7720g. Geregeld mijn wlan kwijt. Er is op dit moment een nieuwe driver vanuit intel voor de 4965agn. Deze is echter niet te downloaden op de site van intel of acer. Op de site van intel is de laatste versie 11.1.1.11. De nieuwste versie is 11.1.1.22. Deze is te downloaden van de dell site. Hier is de linck ftp://ftp.dell.com/network/R164259.EXE
Hierin zijn een boel problemen mbt deze netwerkkaart opgelost. Je moet alleen je laptop down gooien, niet aan de stroom alleen op de accu. Als je de laptop op de stroom down gooit, gaat het nog fout. Er zit dus een verbetering in de drivers mbt het wlan.... er dient alleen nog het e.e.a. verbeterd te worden. Alleen Acer is een beetje traag....... Allen downloaden succes!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bovenstaande verhaal stond op:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1233173/3

Bedankt voor je reactie. Waar ben ik naar op zoek in Everest? Ik heb hem al geinstalleerd staan, maar kan niet echt iets vinden. Dus, waar kijk ik dan?

Mbt het citaat wat je hebt gepost: enig idee wat bedoeld wordt met de laptop down gooien op de accu?

Danny

Je moet alleen je laptop down gooien, niet aan de stroom alleen op de accu.
Dwz alleen gebruiken met accu dus niet aangesloten met netsnoer.

uhm, ik ben verder gaan lezen via de link die je had gepost. Een feest der herkenning zou ik zeggen. De work-around die wordt besproken klinkt te belachelijk voor woorden. Alsof de Wlan ineens weer gaat werken als je op de accu opstart ipv op netstroom.

Echter.... het werkt! Ik trek de stekker eruit en start de laptop op, en ja hoor, mijn oranje lampje gaat branden en ik heb weer een netwerkverbinding.

Voor de zekerheid ga ik wel de nieuwste driver downloade en installeren. Ik hoop dat daarmee de problemen opgelost zijn.

Anyway zeer bedankt voor dit rake advies.

Danny

ongelooflijk maar het werkt

7720G: opstarten enkel op accu en de oranje led begint te pinken en de netwerkadapter (AGN) wordt opgeladen.

K*k, lang problemen mee gehad, bedankt voor de oplossing !

Dit topic stamt uit 2007 en gaat bij deze ook op slot.
Veel plezier met de geboden oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan